آفتاب

اجلاس سازمان ملل فرصتی برای بیان حقایق

اجلاس سازمان ملل فرصتی برای بیان حقایق

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: شرایط بسیار خوبی برای ایران به وجود آمده تا از یک تریبون بین‌المللی در جهت بیان مواضع کشور در خصوص مسائل مختلف ازجمله اقدامات ایران درزمینهٔ مبارزه با تروریسم، تلاش در جهت ایجاد امنیت و ثبات در منطقه استفاده و مواضع ایران در این خصوص بیان شود.

به گزارش ایلنا، نشست سازمان ملل متحد با حضور سران کشورهای مختلف هفته آینده برگزار خواهد شد و درحالی‌که گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص حضور و یا عدم رئیس‌جمهور مطرح‌شده بود، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که رئیس‌جمهور برای سخنرانی در این اجلاس به نیویورک عزیمت خواهد کرد.

حضور رئیس‌جمهور در این اجلاس در حالی است که برخی جریان‌ها مخالف حضور ایشان در اجلاس بودند و معتقد بودند این اجلاس نتیجه‌ای برایمان نخواهد داشت و عدم حضور رئیس‌جمهور در این اجلاس بهترین راه برای پاسخگویی به رئیس‌جمهور آمریکاست؛ این در حالی است که در شرایط فعلی و با توجه به تشدید فشار آمریکا و پروژه ایران هراسی که در پیش‌گرفته این فرصت بهترین زمان برای بیان مواضع ایران است.

به‌عنوان یکی از موافقین حضور رئیس‌جمهور در این اجلاس معتقدم شرایط بسیار خوبی برای ایران به وجود آمده تا از  یک تریبون بین‌المللی در جهت بیان مواضع کشور در خصوص مسائل مختلف ازجمله اقدامات ایران درزمینهٔ مبارزه با تروریسم، تلاش در جهت ایجاد امنیت و ثبات در منطقه استفاده و مواضع ایران در این خصوص بیان شود.

این اجلاس شرایطی را به وجود می‌آورد تا نظرات و پیشنهادات خودمان را مطرح کنیم. طبیعتاً مهم‌ترین مسئله برای کشور ما در زمینهٔ صلح جهانی  و اتحاد برای صلح است. از سوی دیگر مطرح کردن اعتقادات دینی، فرهنگی و پیشینه تاریخی ایران که مهد تمدن و گفت‌وگو بوده و همواره در این زمینه پیش‌قدم بوده بسیار حائز اهمیت است.

ماه‌های اخیر دشمنی‌ها علیه ایران بیشتر شده و بحث ایران هراسی و تروریسم بسیار مطرح‌شده است از همین رو باید از این تریبون برای بیان حقایق استفاده شود چراکه همه این‌ها توهین به فرهنگ و تمدن مردم ایران است و باید به جهانیان نشان داد که ایران همیشه اهل صلح، همکاری، مذاکره و گفت‌وگو بوده است و از  برجام به‌عنوان بهترین و تازه‌ترین سند می‌توان در این خصوص یادکرد که چگونه ایران بر اساس پیشینه تاریخی و باورهای فرهنگی به‌پای این مذاکره آمد و به این سند متعهد بود و ماند اما آمریکا با بدعهدی و پیمان‌شکنی خود آن را نقض کرد.

از سوی دیگر امروز تلاش‌های آمریکا درزمینهٔ نام امن کردن جهان و از بین بردن نه‌تنها برجام بلکه سایر قراردادهای بین‌المللی را چه در سطح کشورهای اروپایی و چه در سطح کشورهای آسیایی می‌بینیم که به تمام این کنوانسیون‌ها بدعهدی کرده است و این‌ها موضوعاتی است که رئیس‌جمهور در این اجلاس باید مطرح کنند و این نظرات را به‌عنوان نماینده ایران برای همگان بازگو کنند. همچنین شاهد آن هستیم که آمریکا همه زمینه‌ها را فراهم می‌کند که ایران را در تنگنا قرار بدهد و ایران را مقصر  نابسامانی‌های منطقه نشان بدهند چنانچه در این نشست بتوانیم حرف خودمان را بزنیم و افشا کننده این مطلب باشیم و از حقوق مردم ایران دفاع کنیم که به‌طور حتم رئیس‌جمهور از عهده این کار بر خواهند آمد پایان این اجلاس می‌تواند بسیار خوب و به نفع منافع ملی کشور باشد.

حسین کاشفی/ تحلیلگر مسائل سیاسی

کد N1961411

وبگردی