آفتاب
تحلیلگر مصری مدعی شد؛

نگرانی از احتمال وجود توافقی میان جمال مبارک و اخوان المسلمین

نگرانی از احتمال وجود توافقی میان جمال مبارک و اخوان المسلمین

تنها چند روز پس از صدور حکم بازداشت پسران مبارک، یک نویسنده و تحلیلگر مصری از احتمال توافق جمال مبارک با اخوان المسلمین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه «دی ام اس»، «یاسر رزق» نویسنده و خبرنگار مصری و  مدیرمسئول موسسه «اخبار الیوم» مصر از اقدامات «جمال مبارک» پسر رئیس جمهور پیشین مصر ابراز نگرانی کرد.

وی در گفتگویی تلویزیونی که شب گذشته پخش شده است تأکید کرد که جمال مبارک و «احمد عز» دبیرکل حزب منحله «الوطنی» از دلایل اصلی انقلاب ۲۵ ژانویه مصر هستند زیرا مردم از پروژه مبارک برای سلطنتی کردن حکومت در کشور خشمگین بوده اند.

به گفته او پسر کوچک حسنی مبارک با وجود آنکه جرمی سیاسی مرتکب شده و تلاش کرده بود تا با براندازی جمهوری، حکومت سلطنتی ایجاد کند اما به این اتهام مجازات نشده است.

این نویسنده مصری تأکید کرد که اعتماد به سران و چهره های برجسته رژیم سابق مصر از بین رفته است و خطاب به جمال مبارک گفت: «چه می خواهی؟ می خواهی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنی؟»

این تحلیلگر مصری همچنین ابراز نگرانی کرد که ممکن است توافقی میان جمال مبارک و اخوان المسلمین ایجاد شده باشد و تأکید کرد که دولت مصر قوی است و اجازه بازگشت به دوره قبل از ۳۰ ژوئن یا ۲۵ ژانویه را نخواهد داد.

وی همچنین مدعی شد که باید راه را برای بازگشت چهره های سابق اخوان المسلمین و حکومت مبارک به صحنه سیاسی مصر بسته شود. چند روز پیش دادگاه کیفری قاهره دستور بازداشت علاء و جمال مبارک پسران حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر را صادر کرده بود.

کد N1961317

وبگردی