آفتاب
عملکرد تیم ملی قابل قبول است؛

عطایی: بازی با لهستان سرنوشت صدرنشین را مشخص می‌کند

عطایی: بازی با لهستان سرنوشت صدرنشین را مشخص می‌کند

کارشناس والیبال درباره پیش بینی‌اش از دیدار تیم ملی مقابل لهستان گفت: بازی سختی مقابل لهستان در پیش داریم و  هر دو تیم به دنبال صدرنشینی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، نوزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان به میزبانی بلغارستان و ایتالیا در حال برگزاری است. تیم ملی والیبال ایران که در گروه D مسابقات با تیم‌های پورتوریکو، کوبا، بلغارستان، لهستان و فنلاند همگروه است هر سه بازی گذشته خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و در گام چهارم دوشنبه شب ساعت ۲۲ مقابل لهستان دیدار خواهد داشت.

بهروز عطایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره سطح رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: مسابقات قهرمانی جهان بعد از المپیک معتبرترین رویداد در والیبال است و به همین دلیل تیم‌ها با ساز و کارهای بیش‌تر، برنامه‌ریزی دقیق و با قدرت بیش‌تر وارد رقابت‌ها می‌شوند. تیم ما نیز از این قاعده مستثنی نبود. رقابت‌های قهرمانی جهان مهم است و تیم ایران نیز بازی‌های سختی را در  پیش خواهد داشت.

کارشناس والیبال درباره دیدارهای تیم ملی مقابل پورتوریکو، بلغارستان و کوبا تصریح کرد: بازی با پورتوریکو آسان بود. حقیقت این است که پورتوریکو تیمی در قواره تیم ایران نیست و به همین دلیل بازی سختی مقابل این تیم نداشتیم و با قاطعیت پیروز شدیم اما بازی با بلغارستان و کوبا متفاوت تر بود. بلغارستان به دلیل میزبانی و اینکه سابقه خوبی در والیبال دارد اهداف خاص خود را دارد  و به دنبال پیروزی مقابل ایران بود به همین دلیل بازی سختی پیش بینی می‌شد.

عطایی ادامه داد: ملی پوشان ایران مقابل بلغارستان بازی قابل قبول تری ارائه و با عملکرد بهتر و برنامه ریزی خوب موفق به کسب پیروزی شدند. کوبا نیز تیم با سابقه و خوبی است اما از نظر تکنیک و سیستم بازی حرفی برای گفتن نداشت. کوبایی ها قدرت بدنی خوبی داشتند اما در بحث تکنیکی مقابل تیم ایران تن به شکست دادند. ستِ نخست بازی را نیز به دلیل به توجهی ملی پوشان ایران برنده شدند و در ادامه تیم ایران بر بازی مسلط و پیروز رقابت شد.

عطایی درباره بازی با لهستان گفت: بازی مقابل لهستان سرنوشت تیم صدرنشین گروه را مشخص خواهد کرد. هر تیمی که در صدر گروه قرار بگیرد بازی‌های راحت و آسانی را در مرحله بعد خواهد داشت. لهستان مدافع عنوان قهرمانی است و با برنامه ریزی منسجم و دقیق به سمت جلو گام برمی‌دارد. بازی سختی پیش بینی می‌شود و هر دو تیم به صدرنشینی چشم دوخته اند.

بهروز عطایی درباره عملکرد تیم ملی والیبال تا قبل از بازی با لهستان گفت: باوجود خستگی بازی‌های آسیایی اما تیم ملی شروع خوبی داشت و با آمادگی کامل راهی مسابقات شد، در عین حال نیز با قرعه خوبی در رقابت‌ها مواجه شدیم. شروع با پورتوریکو شروع خوبی بود شاید اگر با لهستان مسابقات را آغاز می‌کردیم تیم ملی تحت فشار قرار می‌گرفت و ممکن بود دچار شکنندگی شویم. این روند کمک کرد تا در ادامه نیز خوب پیش رویم. در مجموع تا به امروز تیم ملی عملکرد قابل قبولی داشت.

کد N1960000

وبگردی