آفتاب

دیو هفت‌سر فساد مشمئز‌کننده‌ترین صفتی است که شهروندان را آزار می‌دهد

دیو هفت‌سر فساد مشمئز‌کننده‌ترین صفتی است که شهروندان را آزار می‌دهد

همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران با تعبیر دیو هفت‌سر فساد در شهرداری گفت: فساد آزاردهنده‌ترین و مشمئزکننده‌ترین صفتی است که در مواجهه با شهرداری تهران؛ شهروندان را آزار می‌دهد

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران، مجید فراهانی در خصوص اجرائی نمودن بند "د" ماده 2 آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه، خواستار تشویق اشخاصی که تخلفات را گزارش می‌کنند، شد.

وی در این رابطه گفت: فساد آزاردهنده‌ترین و مشمئزکننده‌ترین صفتی است که در مواجهه با شهرداری تهران؛ شهروندان را آزار می‌دهد، دیو هفت سر فساد در شهرداری آنچنان در جای جای این سازمان عریض و طویل رخنه کرده است که متاسفانه در میان تمام دستگاه‌ها، هنوز شهرداری در زمینه میزان دریافت رشوه و پارتی‌بازی رتبه‌های اول را دارد.

فراهانی افزود: در این میان برخی عناصر فاسد هم با خود فکر می‌کند باید از این نمد برای خود کلاهی ببافند، به همین دلیل پدیده رشوه رخ می‌دهد و برخی کارمندان با دریافت رشوه از مراجعین به نوعی سهم خود را دریافت کرده یا آنکه پارتی‌بازی می‌کنند، برای مقابله با این شرایط شفافیت، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر،شناسائی افراد فاسد و تشویق افرادی که تخلفات را گزارش می‌دهند، از مهمترین پادزهرهاست.

رئیس کمیته بودجه و نظارت با اشاره به آیین نامه موجود، بیان کرد: براساس بند "د" ماده 2 آئین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه" تشویق اشخاصی که تخلفات موضوع ماده (1) این آیین‌نامه را گزارش نموده و گزارش آنان منجر به صدور حکم قطعی براساس آیین‌نامه شده باشد" باید توسط دستگاه‌های اجرائی ازجمله شهرداری‌ها انجام گیرد، مطمئناً درصورت تحقق این بند زمینه‌های شناسایی افراد فاسد، رشوه‌گیر و متخلف بیش از پیش فراهم خواهد شد.

فراهانی گفت: امروز در شرایطی هستیم که تنها مبارزه همه جانبه علیه فساد و رشوه می‌تواند اعتماد شهروندان را بازگرداند و در این میان مطالبه مردم برخورد با دانه درشت‌ها و ناامن نمودن فضا به گونه‌ای است که هیچکس به خود اجازه فساد ندهد، بر همین اساس به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «اجرایی نمودن بند "د" ماده 2 آئین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه و تشویق اشخاصی که تخلفات را گزارش می‌نمایند» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: امیدوارم با همراهی یکایک همشهریان خوبم زمینه‌های ارتقای شفافیت، کاهش تخلفات و معرفی افراد متخلف و فاسد بیش از پیش فراهم شود و همه ما با مشارکت هم جریان مبارزه علیه فساد در شهرداری را به سرانجام برسانیم. در این میان اقدام قاطع، بدون اغماض و سریع دستگاه‌های نظارتی شهرداری و سایر نهادهای مسئول در رسیدگی به تخلفات می‌تواند امیدبخش فردایی بهتر برای تهران زندگی باشد.

کد N1959876

وبگردی