آفتاب

بهانه تکراری تلویزیون برای پخش نشدن مسابقه والیبال

بهانه تکراری تلویزیون برای پخش نشدن مسابقه والیبال

همشهری آنلاین: ۸۸ کشور حق پخش مسابقات والیبال قهرمانی جهان را که هم اکنون به میزبانی دو کشور ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود، خریداری کرده‌اند اما نام ایران در بین کشورهای خریدار دیده نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، مسابقات والیبال قهرمانی جهان از 18 شهریور ماه جاری به میزبانی دو کشور مورد اشاره آغاز شده و تیم ملی ایران در کنار 23 تیم دیگر پای به این رویداد مهم گذاشته است.

موفقیت‌های والیبال ایران در سال های اخیر باعث شده تعداد علاقه مندان به این رشته بالا برود و بسیاری از مردم دوست دارند عملکرد تیم ملی را به صورت زنده از تلویزیون تماشا کنند اما در مسابقه دیروز (شنبه 24 شهريور) ایران و کوبا، مجری و گزارشگر برنامه حدود 30 دقیقه با هم حرف زدند و سپس با این بهانه که «سیگنال دریافت نشده»، با بینندگان خداحافظی کردند.

شاید خود مسئولین صدا و سیما این بهانه را باور کنند که سیگنال مهمترین مسابقات ورزش والیبال که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود وجود ندارد، اما آیا چنین حرفی برای مردم و رسانه‌ها نیز باورپذیر است؟

کافی است سری به سایت رسمی مسابقات قهرمانی جهان زده شود، در این سایت فهرست شبکه‌های تلویزیونی که در کشورهای مختلف حق پخش مسابقات را خریداری کرده‌اند به خوبی مشخص است اما متاسفانه مقابل نام ایران که اقدامی در این خصوص انجام نداده، خالی است.

این سایت مسابقات را به صورت اینترنتی هم پخش می‌کند و بسیاری از کشورها با خریدن امتیاز این بخش، رقابت‌ها را به صورت زنده نشان می‌دهند اما نامی از ایران در این بخش هم دیده نمی‌شود.

کشورهایی مانند امارات، عمان، گرجستان و اردن که بدون هیچ امتیازی در رده آخر رده بندی فدراسیون بین‌المللی والیبال قرار دارند، مسابقات را به صورت زنده پخش می‌کنند اما ایران حق پخش ندارد.

الجزایر، بوسنی و هرزه گوین، کاستاریکا، گواتمالا، هندوراس، مونته نگرو و ترینیداد و توباکو هم حق پخش دارند ولی صدا و سیمای ایران هزینه‌ای برای آن نکرده است.

از میان 24 تیم شرکت کننده در رقابت‌های قهرمانی جهان، فقط ایران و کوبا حق پخش مسابقات را ندارند و راز پخش نشدن بازی این 2 تیم هم همین موضوع بود چرا که حریف ایران هم حق پخش نخریده بود و مسئولین تلویزیون ایران نتوانستند سیگنال پخش بازی را پیدا کنند.

کد N1959744

وبگردی