آفتاب

سامانتا پاور: ترامپ از مذاکره با دیکتاتور کره شمالی نتیجه‌ای به دست نیاورد/ کری: رئیس‌جمهور مثل یک پسربچه هشت ساله نابالغ است

سامانتا پاور: ترامپ از مذاکره با دیکتاتور کره شمالی نتیجه‌ای به دست نیاورد/ کری: رئیس‌جمهور مثل یک پسربچه هشت ساله نابالغ است

وزیر پیشین خارجه آمریکا گفت: رئیس‌جمهوری این کشور بیشتر به دنبال «طرفدارانش در توئیتر» است تا متن قانون اساسی.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز، «جان کری»، وزیر پیشین خارجه آمریکا، روز جمعه به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، حمله کرد. 

کری در پاسخ به توئیتی که ترامپ در آن دیدار وزیر پیشین خارجه آمریکا با «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران، را «غیرقانونی» خوانده بود، گفت رئیس‌جمهور بیشتر به دنبال «طرفدارانش در توئیتر» است تا متن قانون اساسی کشور. 

کری گفت: «ترامپ مثل یک پسربچه هشت ساله نابالغ است و مثل یک دختر نوجوان دمدمی است.»

وی همچنان در حساب توئیتری‌اش خطاب به ترامپ نوشت: «آقای رئیس‌جمهور، شما باید بیشتر نگران دیدار “پل منفورت” با “رابرت مولر” باشید تا دیدار من و وزیر امور خارجه ایران. اما اگر می‌خواهید بدانید که توافق هسته‌ای چگونه جهان را امن‌تر کرده، کتاب جدیدم را بخرید و بخوانید.»

برخی تحلیل‌گران دیدار ظریف و کری را نقض قانون لوگان می‌دانند. براساس قانون لوگان مصوب ۱۷۹۹ میلادی، اگر یک شهروند آمریکا به طور مستقیم به یک دولت خارجی در ارتباط با اختلافات و مناقشات با ایالات متحده نامه بنویسد، مرتکب جرم شده است.  

از سوی دیگر، «سامانتا پاور»، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، از کری حمایت کرد و در حساب توئیتری‌اش نوشت: «برخلاف کری، ترامپ به‌شکلی ناشایست، بی‌سابقه و در تعارض با سیاست خارجی آمریکا، با وحشی‌ترین دیکتاتور جهان در کره شمالی دیدار کرد و هیچ نتیجه‌ای هم به دست نیامد.»

کد N1959397

وبگردی