آفتاب

محمود کلاری فیلمبردار شایسته ایران در نیویورک

محمود کلاری فیلمبردار شایسته ایران در نیویورک

موزه هنرهای معاصر نیویورک در برنامه «چشم ایران» با به نمایش گذاشتن فیلم هایی از فعالیت‌های سینمایی محمود کلاری تقدیر می‌کند

آفتاب: سايت موزه هنرهاي معاصر نيويورك MoMA اعلام کرد: موزه هنرهای معاصر نیویورک در برنامه «چشم ایران» با به نمایش گذاشتن فیلم هایی از فعالیت‌های سینمایی محمود کلاری تقدیر می‌کند.

به گزارش آفتاب آنلاین؛ اين برنامه از شنبه 24 شهريور (15 سپتامبر) با نمايش دو فيلم سينمايي «ماهي و گربه» به كارگرداني شهرام مكري و «درخت گلابي» داريوش مهرجويي آغاز شد و امروز «ماهي‌ها عاشق مي‌شوند» علي رفيعي و «جدايي نادر از سيمين» اصغر فرهادي اکران خواهد شد. کلاری در برنامه «چشم ايران» حضور دارد.

«آفسايد» جعفر پناهي، «ابر و آفتاب» (نخستين تجربه كارگرداني كلاري)، «بوي كافور، عطر ياس» بهمن فرمان‌آرا، «باد ما را خواهد برد» زنده‌ياد عباس كيارستمي، «ليلا» ساخته مهرجويي و «خوك» ماني حقيقي ديگر فيلم‌هاي اين برنامه هستند.

شنیده ها حاکی از آن است که همه فيلم‌هاي حاضر در اين فهرست دو نمايش خواهند داشت اما مديران MoMA براي «بوي كافور، عطر ياس» و «خوك» يك نمايش در نظر گرفته‌اند. قرار است كلاري «ماهي و گربه» و «درخت گلابي» را به حاضران در سالن فيلم موزه هنرهاي معاصر نيويورك معرفي كند و صبحت‌هايي مفصل‌تر براي علاقه‌مندان و سينمادوستان آمريكايي داشته باشد.

فيلمبردار تحسين‌شده سينماي ايران در يكي از آخرين برنامه‌هاي فصل اخير «خندوانه» حضور يافت و اشاره‌اي هم به همين برنامه «چشم ايران» داشت كه حالا موزه هنرهاي معاصر نيويورك برنامه كامل آن را به نمايش گذاشته است. اين هنرمند 67 ساله فيلم نامزد اسكار «بچه‌هاي آسمان» مجيد مجيدي و فيلم برنده اسكار «جدايي» را در كارنامه دارد.
کد N1959177

وبگردی