آفتاب

۱۳۱۷ پرونده حق پرستاری والدین شهدا بررسی شد

۱۳۱۷ پرونده حق پرستاری والدین شهدا بررسی شد

همشهری آنلاین: مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هزار و ۳۱۷ مورد پرونده مربوط به کمیسیون حق پرستاری والدین شهدا در شهریورماه امسال در پنج استان کشور بررسی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از بنیاد شهید، غلامرضا طائبی از برگزاری کمیسیون پزشکی بنیادشهید در استان‌‌های خراسان شمالی، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و گلستان با موضوع کمیسیون حق پرستاری والدین شهدا و تعیین درصد جانبازی خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد در استان خراسان شمالی گفت: این کمیسیون در شهریورماه با حضور 6 نفر از متخصصان، دبیر و 2 کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌‌های غیرجنگی توسط متخصصان مربوطه ویزیت شدند.

طائبی افزود: کمیسیون پزشکی حق پرستاری والدین شهدا در استان کردستان نیز شهریورماه تشکیل شد و تعداد 336 پرونده توسط تیم تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

  • مجله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۵۹-۱۳۶۷)مجله زندگینامه شهدای دفاع مقدس

وی ادامه داد: همچنین کمیسیون پزشکی حق پرستاری والدین شهدا در شهریورماه در استان آذربایجان غربی تشکیل شد و 363 فقره پرونده بررسی شد.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: این کمیسیون نیز در شهریورماه با حضور 6 نفر از متخصصان، دبیر و 2 کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌ های غیرجنگی، توسط متخصصان مربوطه ویزیت شدند.

وی تصریح کرد: همچنین 618 فقره پرونده مربوط به کمیسیون حق پرستاری والدین شهدای این استان نیز در شهریور مورد بررسی قرار گرفت.

طائبی ادامه داد: کمیسیون پزشکی تعیین درصد استان گلستان نیز در شهریورماه با حضور هفت نفر از متخصصان، دبیر و 2 کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌ های غیرجنگی، توسط متخصصین مربوطه ویزیت شدند.

بر اساس آمار بنیاد شهید، 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است و تعداد کل جانبازان در کشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد که 336 هزار و 282 نفر، معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر، معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس نیز 43 هزار و 173 نفر است.

کد N1958766

وبگردی