آفتاب

بوروکراسی‌های اداری مانع توسعه اشتغال است

بوروکراسی‌های اداری مانع توسعه اشتغال است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی برای توسعه اشتغال فراهم شده است، گفت: امیدواریم مشکل بوروکراسی‌های اداری هم برطرف شود تا جوانان بتوانیم به اهداف خود در عرصه اشتغال دست یابیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سورنا ستاری در جلسه مبادله تفاهمنامه برنامه های اشتغال زایی های وزارت کار و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در ۵_۴ سال گذشته بحث اقتصاد دانش بنیان را به صورت جدی پیگیری کرده ایم و خوشبختانه سال گذشته فروش شرکت های دانش بنیان به حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.

وی اضافه کرد: شرکت های نوپا اکنون به عددی رسیده اند که در اقتصاد خود را نشان می دهند. ضمن اینکه مفاهیم جدیدی مثل استارتاپ ها، شتابدهنده‌ها و فرشتگان کسب و کار در اقتصاد شکل گرفته است.

ستاری با بیان اینکه نسل جدیدی از کارآفرینان ایجاد شده است که با نسل‌های قبلی فرق دارند، گفت:  مفاهیمی همچون کارخانجات و مراکز نوآوری و شهرهای فناور از موضوعات دیگری هستند که درحال پرداختن به آنها هستیم. امیدواریم یک روز شهرهایی داشته باشیم که مردم آن هر روز نوآوری‌های جدید را در زندگی خود حس کنند. این اتفاق در شهرهای بزرگ‌ مثل تهران، اصفهان و تبریز رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: ما در حوزه نیروی انسانی فوق العاده هستیم و اگر بتوانیم داشته‌هایمان را کنار هم بچینیم، می‌توانیم به آرمان‌های خود برسیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جنهوری با بیان اینکه سرمایه گذاری‌هایی که در پارک‌های علم و فناوری انجام شده کمک کرده است تا زیرساخت‌ها برای توسعه اشتغال فراهم شود، گفت: امیدواریم بوروکراسی‌های اداری به نحوی برطرف شود تا جوانان بتوانند به اهداف خود دست یابند.

کد N1958598

وبگردی