آفتاب
به بهانه انتقال انصاری فرد؛

کریم به سرزمین فوتبال رفت | انصاری‌فرد در تیم ۱۵۳ساله ناتینگهام

کریم به سرزمین فوتبال رفت | انصاری‌فرد در تیم ۱۵۳ساله ناتینگهام

زننده تک‌گل ایران در بازی با پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، به لیگ یک انگلیس رفت تا در یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های جزیره، رویاهای خود را پیگیری کند.

مجله مهر – صادق پریدری: کریم انصاری فرد مهاجم سابق المپیاکوس یونان عصر امروز با عقد قرار دادی به تیم قدیمی و با اصالت ناتینگهام فارست پیوست. انصاری فرد که تنها گل تیم ملی کشورمان را در رقابت‌های جام جهانی و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده، ۲۸ سال دارد و در تیم‌های سایپا، پرسپولیس و تراکتورسازی سابقه بازی داشته و از سال ۲۰۱۴ وارد فوتبال اروپا شده است.

آقای گل اسبق فوتبال ایران در اولین فصل اروپایی خود با بدشانسی مواجه شد و نتوانست  موفقیت‌هایی که در لیگ ایران به دست آورده بود و او را ملی پوش کرده بود تکرار کند. او که بعد از جواد نکونام و مسعود شجاعی سومین لژیونر ایرانی لالیگا بود، برخلاف آنها نتوانست بدرخشد و در ۱۶ بازی که برای اوساسونا به میدان رفت، هیچ گلی به ثمر نرساند.

خیلی‌ها تصور می‌کردند، پایان قرارداد انصاری‌فرد با اوساسونا، به منزله پایان رویاپردازی‌های وی در اروپاست و بسیاری از تیم های ایرانی به دنبال جذب او بودند. اما کریم که جایزه آقای گلی لیگ برتر ایران را از اسطوره زندگی‌اش علی دایی دریافت کرده بود، همچون همشهری اردبیلی خود، ماندن و جنگیدن با سرنوشت را انتخاب کرد. او در یک تصمیم سرنوشت‌ساز که بعدها نقطه عطف فوتبالی‌اش شد به تیم کمترشناخته‌شده پانیونیوس در لیگ یونان پیوست.

رویاپردازی در سرزمین باستان

کریم انصاری‌فرد پس از حضور در سوپرلیگ یونان، همراه با مسعود شجاعی به سرعت به یکی از ارکان باشگاه پانیونیوس تبدیل شد و موفق شد با این تیم به مقام نایب قهرمانی برسد.  مهاجم تیم ملی کشورمان پس از یک سال و نیم حضور موفق در پانیونیوس و با به ثمر رساندن ۱۳ گل در ۴۱ بازی، توجهات را به سوی خود جلب کرده بود، با قراردادی ۵۰۰هزار یورویی به مدت ۳.۵ سال به به تیم اول یونان یعنی المپیاکوس پیوست.

کد N1957163

وبگردی