آفتاب
دست رد آلمان بر سینه آمریکا؛

برلین: مستقلاً درباره واکنش نظامی احتمالی در سوریه تصمیم می‌گیریم

برلین: مستقلاً درباره واکنش نظامی احتمالی در سوریه تصمیم می‌گیریم

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد: به صورت مستقل درباره واکنش نظامی احتمالی برلین در سوریه تصمیم می‌گیریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه اعلام کرد: برلین به صورت مستقل درباره مشارکت این کشور در واکنش نظامی احتمالی در سوریه تصمیم خواهد گرفت.

وزیر خارجه آلمان در این خصوص گفت که ابزارهای دیپلماتیک جزو اولویت های ابتدائی این کشور برای جلوگیری از استفاده از سلاح شیمیائی است.

وی در ادامه افزود: بر اساس قانون اساسی جاری در آلمان و قوانین بین المللی در این راستا تصمیم خواهیم گرفت.

اظهارات جاری وزیر خارجه آلمان در حالی مطرح می شود که وی پیشتر در سخنانی در این خصوص گفته بود: در خصوص گزارش ارائه شده از سوی وزارت دفاع آلمان مبنی بر اعلام آمادگی برلین برای مقابله با ارتش سوریه باید موازین حقوقی را مورد توجه قرار داد. دولت به تنهایی نمی تواند در این باره تصمیم گیری کند و باید موضوع به تصویب پارلمان آلمان نیز برسد.

وزیر خارجه آلمان در عین حال تاکید کرد: آلمان باید بدور از هر گونه اعمال فشار از سوی آمریکا در خصوص اقدام نظامی علیه سوریه تصمیم گیری کند.

گفتنی است دو روز گذشته روزنامه آلمانی بیلد با انتشار خبری به نقل از وزارت دفاع آلمان از آمادگی برلین برای حمله هوایی به سوریه خبر داده بود.

این موضوع اختلاف نظرهایی را در صحنه سیاسی آلمان بدنبال داشته است.

لازم به ذکر است، هرگاه ارتش سوریه عرصه را بر تروریست های متجاوز در اراضی این کشور تنگ می کند، کشورهای غربی به بهانه هایی از قبیل حمله شیمیایی، تلفات انسانی و غیره تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از مقابله دمشق با تروریست های اجاره ای آنها به کار می گیرند.

گفتنی است در ۷ آوریل سال ۲۰۱۷، آمریکا با نسبت دادن حملات شیمیایی به دمشق، پایگاه هوائی الشعیرات سوریه را با ۵۹ موشک «تام هاوک» هدف قرار داده بود.

کد N1957138

وبگردی