آفتاب
با حضور هیاتی از مجلس شورای اسلامی؛

مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار در اندونزی گشایش یافت

مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار در اندونزی گشایش یافت

مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار با حضور هیاتی از مجلس شورای اسلامی در اندونزی گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست دو روزه مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور روسا و نمایندگان مجالس ۴۷کشور جهان، برخی از سازمان‌های بین‌المللی و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در بالی اندونزی گشایش یافت.

روسا و نمایندگان بیش از ۴۷ کشور جهان و تعدادی از سازمان های بین‌المللی در بالی اندونزی گرد هم آمده اند تا دستیابی به توسعه پایدار از منظر مصرف مسئولانه انرژی، آموزش کیفی به سوی صنعت سبز، مشارکت زنان و انرژی پایدار و نقش پارلمان ها در دستیابی به انرژی ارزان و پایدار  را بررسی کنند.

در همین راستا، هیاتی از مجلس شورای اسلامی به ریاست نورمحمد تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا و عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به همراه علی حاجی محمدی از امور بین‌الملل مجلس و نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در دومین نشست بالی حضور دارند.

در این نشست، خانم نور حیاتی رئیس کمیته همکاری های بین‌المجالس اندونزی ضمن خوش آمد گویی به حضار اعلام داشت نقش اصلی ما مجلسیان همانا ارتقاء آگاهی جامعه از اهداف توسعه پایدار است.

خانم نور حیاتی ضمن بازبینی و قرائت گزارش سال گذشته، ابراز داشت که تمامی این تصمیمات و خط مشی‌هایی که در این اجلاس اتخاذ می‌شود بدون همکاری مجالس کشورها به غایت نهایی و نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی با بیان این موضوع که در سده اخیر، انرژی‌های فسیلی بی رقیب در عرصه انرژی ها بوده است و این سلطه بلامنازع می‌بایست با جایگزینی انرژی‌های نو و تجدید پذیر خاتمه یابد.

نور حیاتی با برشمردن اهداف توسعه پایدار مرتبط با اجلاس ابراز امیدواری کرد که در این اجلاس خط مشی هایی مناسب توسط نمایندگان مجالس اتخاذ شود.

وی همچنین نقش مجالس ملی کشورها در تصویب قوانین سیاست‌گذاری و تخصیص اعتبارات مالی لازم و همچنین تقویت ارتباطات بین‌المجالس برای نیل به اهداف توسعه پایدار را مورد تاکید قرار داد.

وی نقش برنامه‌ریزی پارلمان های کشورهای مختلف را در موفقیت برنامه‌های توسعه فراگیر ۲۰۳۰ مورد تاکید قرار داد و گفت که یک هدف مهم این برنامه پایان دادن به فقر، مبارزه با نابرابری و بی عدالتی و همچنین مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

در نشست مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار بیش از ۲۰۰ نماینده از مجالس کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، اندونزی، بوتان، شیلی، فیجی، غنا، هند، زیمبابوه، کانادا، اکوادور، اردن، مکزیک، پرتغال، قطر، کره جنوبی، ترکیه، پاکستان، سریا لئون، بحرین و امارات متحده عربی حضور دارند.

کد N1956990

وبگردی