آفتاب

بختیار رحمانی و ناسازگاری با سیستم سپاهان؛ تعطیلات کمک می‌کند؟

بختیار رحمانی و ناسازگاری با سیستم سپاهان؛ تعطیلات کمک می‌کند؟

هافبک سپاهان نتوانسته در این تیم عملکرد خوبی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، همکاری سپاهان و بختیار رحمانی با امید بازگشت به اوج برای هر دو طرف شروع شد. اما با گذشت شش هفته، یا بازی نکرده یا یک طرف تعویض بوده‌ است حتی گل یا پاس گلی هم برایش ثبت نشده. اما کمتر کسی از پتانسیل رحمانی بی‌خبر است. بازیکن توانایی که  ملی پوش هم شد و در حال حاضر هدفش بازگشت دوباره به تیم ملی است.

در ابتدا همکاری او و مربی سابقش ساده به نظر می‌رسید اما فعلا یکی از دشوارترین کارهای کادر فنی تیم جا دادن او در ترکیب است. او در یکی از مصاحبه‌هایش گفته(( فوتبال زیر نظر قلعه نویی سخت است.)) رحمانی یک بار به جای هافبک هجومی تیم و سه بار به جای وینگر تیم بازی کرده، در پست‌‌هایی که به خاطر سبک بازی تیم مهاجمانی سر زن و تمام کننده بازی می‌کنند. در سپاهان همیشه چهار مهاجم در لحظهٔ ارسال سانتر وارد محوطه می‌شوند تا علاوه بر افزایش احتمال گلزنی، احتمال گرفتن توپ برگشتی در محوطه هم باشد.

اما بختیار با ۱۷۷ سانتی متر قد هرگز در این مورد موفق نبوده و برای او آمار پنج نبرد هوایی ناموفق و فقط دو نبرد هوایی موفق ثبت شده. هر چند قبل این هم با مربی‌اش کار کرده اما با وجود انصاری، محمدی و شهباززاده، اوضاع فرق کرده. از طرفی حضور او می‌تواند تنوع بیشتری به نقشه‌های هجومی تیم بدهد. قدرت شوتزنی، ارسال پاس‌های دقیق و دریبل‌زنی اش در کنار هوش و خلاقیت او این تنوع را به تیم می‌دهد و دفاع مقابل سپاهان سخت تر خواهد شد. ضمنا میانگین ۷۲ لمس توپ در نود دقیقه و رتبهٔ دوم تیم از این حیث هم نشان می‌دهد تحرک زیادی برای تاثیر گذاری در حملات داشته است.

از معدود مسائل دیگری که بختیار را از ترکیب دور کرده، مناسب نبودن شرایط او برای بازی است. رحمانی دیر تر به تمرینات اضافه شد اما بازی کردن او کنار هم تیمی‌های جدیدش، می‌تواند باعث هماهنگی بیشتر شود. که فعلا در شش هفته فقط نود دقیقه بازی کرده. بازی قبل به دلیل اشتباه و عدم تمرکز، دقیقهٔ بیست از بازی بیرون رفت و حتی در بازی دوستانه مقابل جوانان سپاهان هم یک نیمه بازی کرد.

تعطیلات فعلی لیگ فرصت مناسبی است تا با بازی کردن در کنار دیگران علاوه بر هماهنگی، بر خلاف چیزی که در مصاحبه گفته، به یک احساس ارزشمند یعنی لذت بردن از فوتبال بازی کردن هم برسد. احساسی که تمرکز بیشتر هم به همراه دارد. این تعطیلات همچنین فرصتی برای تطبیق بیشتر او و تاک‌تیک های تیم است تا همان طور که می‌خواهد، هم سپاهان و هم خودش به اوج برگردند.

 

منبع: متریکا

کد N1956919

وبگردی