آفتاب

شناخت متون نامناسب در عکس ها و ویدئوها با هوش مصنوعی فیس بوک

شناخت متون نامناسب در عکس ها و ویدئوها با هوش مصنوعی فیس بوک

مدیران فیس بوک برای شناسایی و حذف متون و پیام های تند و نامناسب به شدت تلاش می کنند، اما آنها نمی توانند میلیاردها پیامی را که هر روز در این سایت منتشر می شود رصد کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، از همین رو فیس بوک برنامه هوش مصنوعی تازه ای ابداع کرده که روزتا نام دارد و قادر به شناسایی و قرائت متون موجود در عکس ها و ویدئوهاست و سپس می تواند این متون را به نوشته های قابل درک برای رایانه تبدیل کند.

امروزه انتشار عکس های حاوی متون مختلف در شبکه های اجتماعی رونق گرفته ولی برخی از این مطالب ماهیت نژادپرستانه، خصمانه و نفرت پراکنه دارند و لذا باید حذف شوند.

تولید برنامه هوش مصنوعی برای استخراج متن از عکس و ویدئو پدیده جدیدی نیست، اما فیس بوک با توجه به گستره زیاد محتوای تولید شده در این شبکه اجتماعی، روزتا را به گونه ای طراحی کرده که بتواند با سرعت و دقت بالایی متون تند و نامناسب را شناسایی کند.

فیس بوک روزتا را به تازگی فعال کرده و با استفاده از آن هر روز متونی را از یک میلیارد عکس و ویدئو استخراج می کند. از این برنامه هوش مصنوعی علاوه بر فیس بوک در اینستاگرام هم استفاده می شود. هنوز مشخص نیست فیس بوک قصد دارد از این داده ها چه استفاده ای به عمل آورد.

کد N1956831

وبگردی