آفتاب

۲۵ نیروگاه حرارتی در حال احداث است/ طراحی ۱۱ برنامه برای مدیریت مصرف برق/ پیش‌بینی اوج بار تابستان ۹۸ به بیش از ۶۸ هزار مگاوات

 ۲۵ نیروگاه حرارتی در حال احداث است/ طراحی ۱۱ برنامه برای مدیریت مصرف برق/ پیش‌بینی اوج بار تابستان ۹۸ به بیش از ۶۸ هزار مگاوات

وزیر نیرو از ساخت ۲۵ نیروگاه حرارتی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ رضا اردکانیان در پایان جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره جلوگیری از قطع برق در تابستان امسال و سال آینده گفت: برنامه عملکرد تابستان ۹۷ و هم تابستان ۹۸ در هیات دولت مطرح شد، ما به دقت عملکرد تابستان امسال را مورد بررسی قرار دادیم. 

وزیر نیرو ادامه داد: صنایع بزرگ و سازمان‌های دولتی مشارکت خوبی به عمل آورده‌اند که این گزارش را به دولت ارائه دادیم. ما توانسیتیم اندکی بیش از  ۲۰۰۰ هزار مگاوات را مدیریت کنیم.

وی درخصوص پیش‌بینی مصرف در تابستان سال آینده عنوان کرد: برآوردمان این است که اوج بار تابستان ۹۸ بیش از ۶۸ هزار مگاوات باشد که برای آن راهکارهایی را مدنظر داریم.

اردکانیان افزود: ظرفیت قابل اتکا حدود ۸ هزار مگاوات است که باید مابقی را مدیریت کنیم. 

وزیر نیرو درباره عملکرد و راه حل وزرات‌خانه متبوعش برای جلوگیری از قطع برق در تابستان سال آینده گفت: ۲۵ نیروگاه حرارتی در حال ساخت داریم که امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی و با حمایت دولت به مدار بیاید؛ این نیروگاه‌ها حدود ۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات اسمی و در عمل ۴ هزار و ۲۰۰ مگاوات تولیدی خواهند داشت.

وی ادامه داد: درخصوص سایر نیروگاه‌ها هم باید گفت حدود  ۴۵ هزار مگاوات از طرق نیروگاه‌های بادی، و ۳۵ درصد از نیروگاه‌های خورشیدی بهره خواهیم برد و به مدار می‌آیند.

اردکانیان افزود: حدود ۱۱ برنامه را طراحی کردیم که با تغییر و اصلاح ساعت کار در دوران اوج بار همراه است همچنین حدود ۱۵ میلیون لامپ سازمان‌های دولتی را تغییر خواهیم داد.

وی افزود: دیگر راهکارها عبارتند از مدیریت روشنایی معابر ضمن تامین صرفه‌جویی، مدیریت کولرهای آبی و چاهای کشاورزی است.

وزیر نیرو تاکید کرد: یکی از برنامه‌های ما اصلاح تعرفه پر مصرف‌هاست درصدد هستیم کاری صورت گیرد که مصرف‌کنندگان این بخش تشویق شوند به جرگه کسانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، بپیوندند. این برنامه‌ها و ساخت نیروگاه‌ها الزاماتی دارد که در مصوبه هیات وزیران هم عنوان شد و امیدواریم تابستان ۹۸ را به خوبی طی کنیم.

کد N1956613

وبگردی