آفتاب

استقرار گسترده ارتش ترکیه در شمال سوریه و دستور آماده‌باش به شورشیان سوری

استقرار گسترده ارتش ترکیه در شمال سوریه و دستور آماده‌باش به شورشیان سوری

ارتش ترکیه به شورشیان سوری مورد حمایت خود دستور آماده‌باش نظامی و انتقال به استان شمالی ادلب سوریه را داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از ینی‌شفق، ترکیه از سال ۲۰۱۶ حدود ۳۰ هزار نظامی خود را در اراضی سوریه مستقر کرده، و اینک در حال تقویت نیروهایش در این منطقه است. این نیروها در مناطق عملیاتی «سپر فرات»، «شاخه زیتون» و ۱۲ مرکز نظارتی در نوار ادلب مستقر هستند.

گفته می‌شود حدود ۱۰ هزار نفر از سربازان ترکیه در پادگان‌های خود باقی خواهند ماند و ۲۰ هزار نظامی دیگر به ادلب منتقل خواهند شد.

بر این اساس، ارتش ترکیه بر تعداد تانک‌ها و خودروهای زرهی مستقر در مرزهای سوریه طی دو هفته اخیر افزوده، و مواضع استراتژیک را با تانک‌ها و توپخانه‌ها تقویت کرده است.

ارسال تجهیزات نظامی ارتش ترکیه به مرزهای مشترک با سوریه و منطقه ادلب- آخرین پایگاه شورشیان در سوریه- همزمان با آمادگی‌های نیروهای دولتی سوریه برای آغاز عملیات آزادسازی این استان از اشغال تروریست‌ها صورت می‌گیرد.

ارتش ترکیه همچنین به عناصر معارض سوری تحت حمایت خود، از جمله «ارتش آزاد سوریه»، دستور آماده‌باش نظامی و آمادگی برای انتقال از یگان‌هایی از استان حلب به استان مجاور ادلب را داده است.

طبق این گزارش، فرماندهی نیروهای ترکیه‌ای از گروه شورشی «ارتش آزاد» خواسته است گزارش‌هایی درباره تعداد نیروها، مقادیر سلاح و انبار تسلیحاتی خود ارائه دهند و برای یک اقدام نظامی آماده باشند.

کد N1955370

وبگردی