آفتاب

بحران دریاچه نمک بر ۲۵ درصد جمعیت کشور تاثیر می‌گذارد

بحران دریاچه نمک بر ۲۵ درصد جمعیت کشور تاثیر می‌گذارد

همشهری آنلاین: ‌نماینده مردم قم در مجلس ‌بحران خشکسالی دریاچه نمک را مورد توجه قرار داد و گفت: با ادامه روند کنونی و عدم تأمین حقابه‌های این تالاب ارزشمند، دریاچه نمک به یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار در مرکز کشور تبدیل خواهد شد و زندگی ۲۵ درصد جمعیت کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

‌به گزارش ایسنا‌، احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل محیط زیست استان قم اظهار کرد: مدیرانی که ارزش‌های نظام را حفظ کرده و به دور از حاشیه‌های سیاسی، فقط به مردم خدمت می‌کنند و در این مسیر از کسی جز خداوند متعال هراسی ندارند، قطعا مورد حمایت نمایندگان مردم قرار می‌گیرند.

وی با بیان این که سازمان حفاظت محیط زیست باید بر اساس وظایف حاکمیتی و نظارتی خود، با همه توان برای تأمین سلامت جامعه و طبیعت تلاش کند، گفت: مسئولان این سازمان نباید هیچگاه در برابر افراد صاحب نفوذ کوتاه آمده و در صدور مجوزها برای واحدهای صنعتی، باید همواره قانون را مدنظر داشته باشند و در برابر هجمه‌ها ایستادگی کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی معضلات زیست محیطی در استان قم، آلایندگی برخی واحدهای صنعتی در بخش سلفچگان را مورد توجه قرار داد و گفت: تولید و اشتغال نباید به قیمت جان مردم تمام شود، چنانچه امروز در روستاهای بخش سلفچگان سلامت مردم در مخاطره جدی قرار گرفته است.

وی با اشاره به نظارت بر کار مدیران اجرایی استان قم از سوی نمایندگان مجلس، بر ضرورت توجه جدی به خدمت‌رسانی به شهروندان تأکید کرد و گفت: در صدور مجوزهای زیست محیطی نباید افراط و تفریط داشته باشیم و فقط باید قوانین و ضوابط سازمان محیط زیست ملاک و معیار بوده و هیچ توصیه‌ای از سوی دیگر مسئولان پذیرفتنی نیست.

امیرآبادی بحران خشکسالی دریاچه نمک را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: با ادامه روند کنونی و عدم تأمین حقابه‌های این تالاب ارزشمند، دریاچه نمک به یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار در مرکز کشور تبدیل خواهد شد و زندگی 25 درصد جمعیت کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان این که اگر حقابه‌های دریاچه نمک تأمین نشده و این منطقه به کانون گرد و غبار تبدیل شود، مسئولان وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست باید پاسخگوی آن باشند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در دریاچه نمک باید با رعایت تمامی شرایط و ضوابط زیست محیطی انجام شود.

کد N1955006

وبگردی