آفتاب

کشوری که حامل قرآن باشد در مقابل زورگویان می‌ایستد

کشوری که حامل قرآن باشد در مقابل زورگویان می‌ایستد

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر قصد داشته باشیم اقتصاد کشور و سیاست آن را اصلاح کنیم، باید فرهنگ آن را اصلاح کنیم، صراط سیاسی و اقتصادی جامعه دینی صحیح است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی ظهر امروز در هفدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین که در شهرستان استهبان برگزار شد، گفت: در سنین جوانی راه نورانی را طی کرده اید و حاملان قرآن هستید. در احادیث آمده است که حاملان قرآن اشراف بهشت هستند و شما راه درست را طی کرده اید.

وی با بیان اینکه در سنین جوانی انتخابی کرده اید که نورانی است، این محفل نیز برای پاسداشت زحمات شما تشکیل شده است، اظهار داشت: حرکتی که آغاز کرده اید، یک حرکت فرهنگی ناب است، کارهای بزرگ از قدم های کوچک شروع می شود، کارهایی که با بخشنامه شروع می شوند، اثرگذاری لازم را ندارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چیزی مهمتر از قرآن از نظر اصالت و مقام و مرتبه ای که مطالب را القا کرده است، وجود ندارد و کتابی است که به صورت صحیح به دست ما رسیده، تصریح کرد: به دلیل اهمیت این کتاب و راهی که در پیش دارید، در پیشگاه الهی سربلند هستید.

لاریجانی افزود: انیشتین ترتیبی برای ادیان و مذاهب قائل است و اعتقاد دارد یک دسته مردم از ترس به دین تمسک می کنند، برخی دیگر به دلیل کسب فضائل اخلاقی به یک دین روی می آورند اما طبقه سوم کسانی هستند که دین را برای این انتخاب می کنند که ورای مسائل دنیوی با یک امر متعالی مواجه شوند و تنها دینی است که انسان را به این مسیر می کشاند.

وی با تاکید بر اینکه اینکه اشرف افراد در بهشت حاملان قرآن هستند به خاطر داشتن دید بالا است و این نگاه به انسان ارزش می دهد، خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مملکتی که حامل قرآن باشد، مشکلی در داخل آن وجود ندارد و در مقابل زورگویان می ایستد و همچنین به یکدیگر ستم، ظلم، کم فروشی و بداخلاقی نمی کنند و بهم تهمت نمی‌‌‌زنند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه خداوند فرمود مومنان واقعی با تواضع حرکت می کنند، ابراز داشت: جامعه‌‌‌ای که اهل قرآن باشد، در مقابل گستاخان سر فرود نمی‌‌‌‌آورد، بدانید اگر اقتصاد کشور و سیاست آن بخواهد اصلاح شود، باید فرهنگ آن را اصلاح کنیم، صراط سیاسی و اقتصادی جامعه دینی صحیح است.

لاریجانی با بیان اینکه همه وجوه ما پس از انقلاب درست نشد و اشکالاتی وجود دارد اما بدانیم بسیاری از مشکلات با اصلاح فرهنگ برطرف می شود، عنوان کرد: هنگامی که افراد حامل قرآن در جامعه زیاد شوند، در حکومت نیز نقش پیدا می کنند و شرایط را برای کشور تغییر می دهند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و سایر بخش‌‌‌‌ها باید به این حرکت شما کمک کنند و ما نیز درخواست‌‌‌های شما را پیگیری می‌‌‌کنیم، یادآور شد: وجهه مردمی خود را حفظ کنید و بر روی پاس خود بایستید، گردش مالی شما با مردم باشد، جنس کار شما روحانی است و دیگران نیز وظیفه دارند به شما کمک کنند.

گفتنی است در ادامه این جشنواره اصغر مسعودی، نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جامعه‌‌‌ای که قرآن وجود داشته باشد، مشکلات کمتر می شود و امیدواریم بتوانیم در مجلس شورای اسلامی این نگاه را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات شهرستان‌‌‌ها را در نامه‌‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه می‌‌کنیم و آنها را پیگیری می‌‌کنیم، گفت: امیدواریم بتوانیم بعد از این سفر در جلسه ای که در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، مطالبات را پیگیری کنیم.

کد N1954940

وبگردی