آفتاب

تعطیلات زمستانی دانش آموزان اجرایی می شود

تعطیلات زمستانی دانش آموزان اجرایی می شود

مقرر شد مدارس در این طرح پنج روز تعطیل باشند که با احتساب پنجشنبه و جمعه این تعطیلات در یک هفته خلاصه می‌شود

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خبر از تعطیلات 5 روزه دانش آموزان در فصل زمستان داد.
به گزارش آفتاب آنلاین؛ مدتی است که حرف و حدیث هایی در مورد طرح تعطیلی زمستانی دانش آموزان به گوش می رسد. علی اصغر مونسان در گفتگو با تسنیم گفت: « به منظور عملیاتی شدن تعطیلات زمستانی مقرر شد مدارس در این طرح پنج روز تعطیل باشند که با احتساب پنجشنبه و جمعه این تعطیلات در یک هفته خلاصه می‌شود.»
وی همچنین به رونق گردشگری در کل کشور در این 5 روز اشاره کرد و گفت:«با اجرای این طرح اوجی دیگر مانند ایام عید در صنعت گردشگری استان های جنوبی کشور ایجاد می‌شود زیرا نیمه دوم سال شرایط این استان ها از نظر دمای هوا و... مطلوب می‌شود.»
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی ضمن بیان این که والدین در این مدت تعطیل نیستند افزود: «برای اجرای طرح تعطیلی زمستانی کارمندان، باید مراحل بسیاری طی شود به همین دلیل این تعطیلات فقط برای مدارس در نظر گرفته شد. کارمندان دولت می‌توانند برای سفر از مرخصی‌های خود استفاده کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.» وی در مورد آمادگی راه ها و وسایل حمل و نقل عمومی برای جابجایی مسافران در این ایام گفت: « در ایام عید که زمان پیک سفر است نیاز مسافران در حوزه راه، جاده، خطوط حمل و نقل هوایی، ریلی و... فراهم می‌شود این درحالی است که در تعطیلات زمستانی تعداد مسافران از ایام نوروز بیشتر نیست.»
کد N1954793

وبگردی