آفتاب

کودکان خانه نوباوگان مظفری باستان‌شناس شدند

کودکان خانه نوباوگان مظفری باستان‌شناس شدند

در اولین کمپ تابستانه باستان‌شناسی برای کودکان، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تجربه یک روز شاد و هیجان انگیز غارنشینی را برای کودکان خانه نوباوگان مظفری به عنوان قدیمی‌ترین پرورشگاه تهران ایجاد کرد.

به گزارش ایلنا، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به عنوان یک مجموعه دوستدار کودک، همزمان با دوره چهارم آموزش خلاق باستان‌شناسی ویژه کودکان ۵ تا ۱۲ سال این بار برای نخستین بار با همکاری خانه نوباوگان مظفری با تدارک ویژه برنامه‌ای برای کودکان آسیب دیده اجتماع تلاش کرد تا ضمن آشنایی آن‌ها با گذشته تاریخی خود، این کودکان را نسبت به آینده امیدوار کند.

 مجموعه نیاوران تابستان امسال همزمان با برگزاری این دوره آموزشی، با مشارکت و همکاری انجمن‌های مردم‌ نهاد و همچنین مهدها و پیش‌دبستانی‌های تهران یک برنامه مشارکتی را تدارک دید و در این راستا اولین کمپ یک روزه غارنشینی با همکاری خانه نوباوگان مظفری در این مجموعه برگزار شد.

این کمپ یک روزه با هدف جذب این کودکان به میراث فرهنگی مدفون و گمشده‌ ایران، تقویت اعتماد به نفس، تقویت روحیه خودباوری و تجربه یک روز شاد و هیجان انگیز با برنامه ریزی مشخص در این مجموعه برگزار شد.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در راستای تحقق اهداف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به منظور امکان‌سنجی توانایی میراث فرهنگی در تحقق توسعه پایدار با تمرکز بر آموزش کودکان با توجه به تجربه موفق برگزاری این کارگاه طی دو سال گذشته، برای سومین سال متوالی، تابستان امسال هم میزبان برگزاری دوره آموزش خلاق باستان شناسی ویژه کودکان شده است.

کد N1954740

وبگردی