آفتاب

یونسی عید و سال نو عبری را به یهودیان ایران تبریک گفت

یونسی عید و سال نو عبری را به یهودیان ایران تبریک گفت

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پیامی سال نو عبری و عید سایبان‌ها را به کلیمیان ایران تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، متن کامل پیام حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی به شرح زیر است:

آغاز سال نو عبری و روش هشانا را به همه ایرانیان پیرو دین یهودیت، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم. 

هدف اصلی تعالیم و آموزه‌های جهانی حضرت موسی (ع) و همه پیامبران الاهی، اصالت بخشیدن به یکتاپرستی، اخلاق، کرامت انسانی، صلح و عدالت بوده است. 

یهودیان ایران از قدیمی‌ترین پیروان ادیان آسمانی هستند که قدمت چند هزار ساله در تاریخ ایران زمین دارند. آنان تعالیم ارزشمند یهودیت را با باورهای اصیل ایرانی همچون صلح، مدارا، تنوع پذیری، رعایت حقوق انسانی و پذیرش دیگری، در هم آمیختند. 

ایرانیان یهودی در فرهنگ و تمدن این سرزمین نقش‌‌‌آفرین بوده‌‌‌اند. بیمارستان دکتر سپیر (خیریه جامعه یهودی ایران) که در طول تاریخ خود، پذیرای همه ایرانیان فارغ از دین و مذهب بوده، نمونه گویای این مدعاست.

ایران نیز سرزمینی بود که آرامش و امنیت را به یهودیان هدیه داد و آنان را در آغوش خویش پذیرا شد و بدین جهت ایران زمین و بزرگان آن همچون کوروش همواره در نزد یهودیان جهان، از ارزش و کرامت برخوردارند.

شایسته است که همۀ پیروان ادیان توحیدی با عمل به آموزه‌های رحمانی و تعالیم اخلاقی، در گسترش عدالت، صلح و امید در ایران و جهان کوشا باشیم. 

ضمن آرزوی سالی سرشار از سعادت و شادکامی، از خداوند متعال، برای همۀ ایرانیان عزیز کلیمی، بهروزی توأم با موفقیت را مسألت دارم. 

کد N1954495

وبگردی