آفتاب
با سخنرانی استادان دانشگاه مذاهب اسلامی؛

سمینار «مفاهیم اقتصاد اسلامی» در اندونزی برگزار شد

سمینار «مفاهیم اقتصاد اسلامی» در اندونزی برگزار شد

سمینار بین المللی «مفاهیم اقتصاد اسلامی» با مطالعات موردی ایران و اندونزی با حضور هیئت دانشگاه مذاهب اسلامی در دانشکده اقتصاد دانشگاه رادن فتح اندونزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سمینار بین المللی «مفاهیم اقتصاد اسلامی» با مطالعات موردی ایران و اندونزی با حضور هیئت دانشگاه مذاهب اسلامی و سخنرانی «محمود ویسی» عضو هیئت علمی دانشگاه مذاهب در دانشکده اقتصاد دانشگاه رادن فتح اندونزی برگزار شد.

در این سمینار ویسی از ایران درباره موضوع «اقتصاد اسلامی از منظر و نگاه قرآن» و جمعی از اساتید اندونزیایی به سخنرانی پرداختند.

وی ابتدا توضیحاتی پیرامون تاریخ اقتصاد از نگاه و دیدگاه قرآن ارائه کرد و سپس به بررسی آیاتی که دلالت بر تحریم تدریجی ربا دارند و منافات ربا با سیستم نظام اقتصادی اسلامی پرداخت.

در این نشست که اساتید و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی رشته اقتصاد این دانشکده حضور داشتند به صورت مشارکتی مباحث ارائه گردید و در ادامه  ویسی در خصوص تحریم های آمریکا و تاثیر آن بر کشورهای منطقه پرداخت و بیان کرد: تنها راه مقابله با تحریم ها مقاومت و صبر است و یقیناً وضع به این شکل باقی نخواهد ماند مهم این است که انسان مومن امیدوار و البته اهل تلاش و مجاهدت باشد.

کد N1954427

وبگردی