آفتاب

آموزش کودکان برای رسیدن به شهروندانِ قانون مدار

آموزش کودکان برای رسیدن به شهروندانِ قانون مدار

علی نوذرپور؛ شهردار منطقه 22 با حضور در لوکیشن ضبط مجموعه «محله گل و بلبل» از عوامل این مجموعه تقدیر و با آنها گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا،در این دیدار که آذرمیدخت آذرهوش  مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما نیز حضور داشت، شهردار منطقه 22، ضمن قدردانی و تشکر از عوامل این مجموعه بر آگاه سازی و فرهنگسازی به خصوص در حوزه سلامت اجتماعی خانواده‌ها تاکید و به نگاه ویژه برنامه سازان برای آشنا کردن هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با قوانین شهروندی و اجتماعی، به منظور داشتن جامعه‌ای سالم و ایمن اشاره کرد.

نوذرپور با بیان اینکه با ساخت این برنامه‌های آموزشی برای کودکان می‌توان در آینده شهروندان خوبی داشته باشیم؛ ادامه داد: در دنیای مدرن امروز، فرهیختگان و سیاستگذارهای جوامع گوناگون در پی اتخاذ برنامه‌هایی هستند که بتوانیم شهروندانی آگاه و دارای حس مسئولیت تربیت کنیم.

وی با اشاره به جنبه‌های آموزشی برنامه «محله گل و بلبل» به موضوع پسماند اشاره کرد و گفت: با آموزش و  طرح‌های تشویقی؛ "تفکیک زباله از مبداء " را تقویت می‌کنیم. اگر تفکیک در مبدأ به درستی انجام شود می‌توان گفت فرآیند بازیافت به طور کامل در حال انجام است و اگر زباله در مبدأ به صورت مخلوط به کارگران شهرداری تحویل داده شود تفکیک پسماند به طور کامل انجام نخواهد شد.

نوذرپور اظهار کرد: باید آگاهی شهروندان نسبت به موضوع پسماند و حفظ محیط زیست را با توجه به کاستی‌های دولتمردان در امر آموزش بالا ببریم.

 

کد N1953918

وبگردی