آفتاب

ناامیدی برای جام ملت‌ها؛ باز کارلوس کی‌روش و باز همان تاکتیک همیشگی

ناامیدی برای جام ملت‌ها؛ باز کارلوس کی‌روش و باز همان تاکتیک همیشگی

دور جدید تمرینات تیم ملی آغاز شده و کی‌روش تلاش می‌کند تیمش را با برگزاری این اردو و بازی تدارکاتی مقابل ازبکستان آماده‌تر کند.

به گزارش ایلنا، کی‌روش قطعا برنامه‌های دیگری هم تا شروع جام ملت‌های آسیا خواهد داشت که در ماه‌های آتی اجرا خواهد شد. با شروع دور جدید تمرینات تیم ملی پرسش‌هایی پیرامون شکل و شمایل بازی این تیم به وجود آمده. سوال این است که آیا تیم ملی نسبت به بازی‌های جام جهانی تغییر روش خواهد داد؟

پاسخ را می‌شود از نحوه تمرینات تیم ملی یافت. کی‌روش در بازی‌های درون تیمی نشانه‌هایی از تغییر روش بازی‌اش از خود نشان نداده است. عموما کار تمرینی تیم ملی بر پایه تاکتیک دفاعی استوار است و کی‌روش بیشتر ذهن خود را مشغول استحکام بخشیدن به سازمان دفاعی تیمش می‌کند. سرمربی تیم ملی حتی در صحبت‌های خصوصی که با بازیکنان داشته به این نکته اشاره کرده که باید با همان روشی که در جام جهانی مقابل تیم‌های بزرگ نتیجه گرفتیم در جام ملت‌ها هم بازی کنیم. البته این روش ممکن است در جام ملت‌های آسیا منجر به گلزنی‌های بیشتر و پرکاری خط حمله تیم ملی شود به این دلیل روشن که قطعا تیم ایران در مواجهه با تیم‌های درجه سه فوتبال آسیا گرایش بیشتری به بازی هجومی خواهد داشت اما از اساس قرار نیست که تیم ملی سبک بازی‌اش را نسبت به گذشته تغییرات چشمگیری دهد و بدون شک در بازی‌های سخت‌تر مقابل قدرت‌های فوتبال آسیا با همان روشی به میدان خواهد رفت که مقابل مراکش، اسپانیا و حتی پرتغال به میدان رفته بود. در نتیجه تیم ملی با همان شیوه 1-3-2-4 معروف خودش گام به این رقابت‌ها خواهد گذاشت.

در تایید ادامه بازی با همان سیاق گذشته می‌شود به اسامی دعوت شده‌های تیم ملی هم اشاره داشت. بازیکنانی که در اردوی جدید تیم ملی قرار گرفته‌اند، همان‌هایی هستند که در گذشته هم به تیم ملی فرا خوانده می‌شدند و به افکار و خواسته‌های سرمربی تیم ملی خوب اشراف دارند. در واقع شاید یکی از دلایلی که کی‌روش همان گروه سابق به علاوه یکی، دو دعوت جدید (سهرابیان و محرمی) را به تمریناتش فرا خواند انگیزه حفظ همان تاکتیک‌ها و روش‌ها باشد. کی‌روش نزدیک به 5 سال است که تیمش را با همین سازماندهی تاکتیکی به میدان می‌فرستد و نتیجه‌اش را هم گرفته و قصد ندارد پایش را از مدار موفقیت آمیزی که پیموده، خارج کند.

کد N1953908

وبگردی