آفتاب
معاون قرآنی وزارت ارشاد در گفتگو با مهر:

برگرداندن صدور مجوز به روال قبل به نفع موسسات قرآنی است

برگرداندن صدور مجوز به روال قبل به نفع موسسات قرآنی است

فقهی زاده معاون قرآنی ارشاد گفت: عدم صدور مجوز در هیات رسیدگی و برگرداندن آن به روال قبل مجددا موازی کاری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اتفاقات اخیر در خصوص سرانجام روند صدور مجوز و نامه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم‌مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، وی خواستار برگرداندن فرآیندهای صدور مجوزهای مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مانند روال قبل و منطبق بر ضوابط و مقررات تأسیس مؤسسات و کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی شد.

در بخشی از این نامه آمده بود؛ «متعاقب اجرای راهبرد تسهیل فرآیندهای ارائه خدمات و صدور مجوزهای فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تصویب نهایی نتایج و راهکارهای حاصل از این بررسی‌ها در جلسه مورخ هشتم مردادماه ۱۳۹۷ شورای معاونان وزارت متبوع که طی ابلاغیه شماره ۹۷/۳۰۱۰۰۳ مورخ ۱۷ مردادماه ۱۳۹۷ به این معاونت ابلاغ شده همچنین با توجه به گزارش مشترک دفتر امور حقوقی و مالکیت معنوی و همچنین دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر غیرقانونی تلقی شدن مصوبه شماره ۹۳/۱۸۹۰۵ شورای توسعه فرهنگ قرآنی و با عنایت به اجرایی شدن برنامه تجمیع فرآیندهای صدور کلیه مجوزهای مؤسسات فرهنگی (در همه گرایش‌ها) در درگاه جامع صدور مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقرر شد موضوع صدور مجوز مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مانند روال قبل و منطبق بر ضوابط و مقررات تأسیس مراکز، مؤسسات و کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و نظارت بر آنها مصوب جلسه مورخ ۲۷ شهریورماه ۷۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی در معاونت قرآن و عترت صورت پذیرد و اجرای آیین‌نامه تشکیل هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن متوقف شود.

شایان ذکر است موضوع عدم رعایت الزامات قانونی مصوبه مذکور قبلا طی نامه شماره ۹۶/۱۱۳۰۷۷ توسط وزیر محترم وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ چهارم اردیبهشت ۱۳۹۶ طی نامه‌ای جداگانه به رئیس محترم شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعلام شده است».

این در حالی بود که  عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین نشست خبری خود در سال گذشته  جلوگیری از موازی  کاری در این معاونت را از مهمترین سرفصل های کاری خود دانست و گفت: موازی کاری آفت بزرگی است که دامنگیر بسیاری از مراکز و نهاد هاست و شاید در حوزه مسائل قرآنی بیشتر باشد و یکی از اصول کار بنده رسیدگی به این مساله است.

فقهی زاده  در این نشست در سال ۹۶ به سابقه جلوگیری از این گونه موازی کاری ها اشاره کرد و از ادغام اتحادیه موسسات قرآنی و تشکیل هیئت رسیدگی به امور موسسات قرآنی نام برد.

در همین راستا معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این مراحلی که باید طی شود، یک روند قانونی است که در حال اجرا می باشد و ما منتظر هستیم تا با صبر و حوصله پیگیری شود و از رسانه ای شدن آنها تا زمان مناسبش پرهیز می کنم.

وی با توجه به اینکه عدم صدور مجوز در هیات رسیدگی و برگرداندن آن به روال قبل مجددا موازی کاری خواهد بود، افزود: ممکن است مسائلی پیش بیاید و بگوییم اینکه همان موازی کاری قبلی است، اما من میگویم نه تنها کاملاً به نفع موسسات و مردم است بلکه موازی کاری به صورت قبلی اتفاق نخواهد افتاد و ما منافع مردم را ارجح میدانیم.

وی از پرداختن به جزئیات ممانعت کرد و گفت: جزئیات و فعالیت های این اتفاق را در یک نشستی با اصحاب رسانه به صورت مفصل در میان خواهم گذاشت و هم اکنون از گزارش جزییات  و پرداختن به آن معذورم.

معاون قرآن و عترت تصریح کرد: در حال حاظر منتظر ارسال نامه ای از شخص وزیر به شورای عالی انقلاب فرهنگی و پیگیری های شورا هستیم.

کد N1953445

وبگردی