آفتاب

مشاور سابق ترامپ به خاطر دروغ گفتن به اف‌بی‌آی به زندان افتاد

مشاور سابق ترامپ به خاطر دروغ گفتن به اف‌بی‌آی به زندان افتاد

همشهری آنلاین: جورج پاپادوپولوس از مشاوران سابق دونالد ترامپ به خاطر دروغ گفتن به پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی به مدت ۱۴ روز زندانی شده است.

به گزارش بي بي سي، پاپادوپولوس اذعان کرده که به ماموران اف‌بی‌آی که در مورد ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحقیق می‌کردند، دروغ گفته است.

جورج پاپادوپولوس که زمانی مشاور سیاست خارجی‌ دونالد ترامپ بود، همچنین به دویست ساعت کار اجباری در بخش خدمات عمومی و پرداخت ۹ هزار و پانصد دلار جریمه محکوم شده است.

پاپادوپولوس که ۳۱ سال دارد، به دادگاهی در واشنگتن گفت او "یک میهن‌پرست آمریکایی" است که با دروغ گفتن، مرتکب اشتباه شد.

او اکتبر سال گذشته پذیرفت که در مورد زمان ملاقات‌هایش با کسانی که ادعا می‌شود رابط روسیه بوده‌اند، به ماموران اف‌بی‌آی دروغ گفته است.

پاپادوپولوس پیشتر، در گفتگو با ماموران اف‌بی‌آی به نادرستی ادعا کرده بود که پیش از پیوستن به تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با دو نفر که پیوندهایی با روسیه داشتند، دیدار کرده بود.

اما واقعیت این بود که او بعد از پیوستن به تیم انتخاباتی ترامپ با آنها ملاقات کرده بود.

اسناد دادگاه نشان داد که جورج پاپادوپولوس بعدا اذعان کرد که گفتگو با این افراد زمانی اتفاق افتاده بود که او برای ترامپ کار می‌کرد نه قبل از آن.

جورج پاپادوپولوس اولین فرد از اعضای سابق تیم انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکا بود که در تحقیقات مربوط به ادعای دخالت کرملین در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا دستگیر شد.

اظهارات این مشاور سابق دونالد ترامپ در یک میخانه در لندن، جرقه تحقیقات مربوط به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را زد.

از جمله افراد روس که گفته می‌شود او با آنها در تماس بوده، یک استاد دانشگاه است که گفته بود در مورد هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ، اطلاعاتی دارد که می‌تواند به شهرت خانم کلینتون ضربه بزند.

بعد از آن که جورج پاپادوپولوس به گفتن دروغ اذعان کرد، دونالد ترامپ او را یک "داوطلب پایین‌رتبه" و یک "دروغگو" توصیف کرد.

 ترامپ قبلا از پاپادوپولوس به عنوان یک "مرد بی نظیر" تعریف کرده بود.

رئیس جمهوری آمریکا هر گونه تبانی انتخاباتی با روسیه را رد کرده است.

کد N1953096

وبگردی