آفتاب

کشف ۱۵۰۰ میلیارد ریال پرونده جرایم اقتصادی توسط پلیس

کشف ۱۵۰۰ میلیارد ریال پرونده جرایم اقتصادی توسط پلیس

فرمانده انتظامی استان از کشف یک هزار و 500 میلیارد ریال پرونده جرایم اقتصادی و تحویل 47 مجرم و اخلالگر این حوزه به مراجع قضائی طی 5 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار" مهدی معصوم بیگی"، ضمن بیان این خبر اظهار داشت: موضوع مبارزه با جرایم اقتصادی، برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی کشور و برهم زنندگان آرامش بازار به عنوان یکی از اولویت های نیروی انتظامی در دستور این نیرو بوده و در همین راستا نیز اداره ای تحت عنوان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی در پلیس آگاهی ناجا راه اندازی و با سرعت و دقت بیشتری به این موضوع می پردازد.

وی افزود: در پلیس آگاهی استان اصفهان هم این موضوع به خوبی دنبال شده و کارآگاهان با همکاری و تعامل بازرسان ادارات مربوطه توانسته اند مفسدان و مخلان نظام اقتصادی را شناسایی و تحویل قانون دهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به عملکرد 5 ماهه این فرماندهی در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی اشاره کرد و افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان در این مدت 42 فقره پرونده جرایم اقتصادی به ارزش یک هزار و 500 میلیارد ریال را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان از افزایش 40 درصدی تعداد پرونده های کشف شده در 5 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از نظر ارزش ریالی پرونده ها نیز با افزایش 181 درصدی روبه رو بوده است.

وی، پرونده های جرایم اقتصادی را شامل اختلاس، احتکار، رشا و ارتشاء، زمین خواری، فرار مالیاتی، راه اندازی مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، فرار از باز پرداخت تسهیلات بانکی و فروش غیر قانونی ارز عنوان کرد و گفت: در این رابطه 47 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان به کسانی که با سوء استفاده از شرایط اقتصادی کشور باعث برهم زدن امنیت و آرامش بازار و ایجاد اخلال در زندگی روزمره مردم می شوند هشدار داد و گفت: در این خصوص تیم های ویژه ای با به کارگیری کارشناسان متخصص و مجرب راه اندازی شده و به صورت شبانه روز هم در فضای واقعی و هم در فضای مجازی مشغول رصد فعالیت های مجرمانه در این حوزه هستند و این افراد مطمئن باشند با هوشیاری و اشرافیت بالای ماموران پلیس، شناسایی و با آنان برخورد های لازم صورت خواهد گرفت.

کد N1952749

وبگردی