آفتاب

سفیر ایران استوارنامه خود را تقدیم رئیس‌جمهور لهستان کرد

سفیر ایران استوارنامه خود را تقدیم رئیس‌جمهور لهستان کرد

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ورشو، استوارنامه خود را تقدیم رئیس‌جمهور لهستان کرد.

به گزارش ایلنا، در مراسم تقدیم استوارنامه مسعود ادریسی کرمانشاهی به آنژه دودا، رئیس‌‌‌جمهور لهستان که در محل کاخ ریاست‌‌جمهوری در لهستان صورت گرفت، طرفین بر گسترش همکاری‌‌‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین دو کشور تاکید کردند.

وی در این دیدار که پس از دریافت استوارنامه صورت گرفت، به برگزاری مراسم  پانصد و چهلمین سالگرد روابط سیاسی دو کشور در سال گذشته اشاره کرد.

رئیس‌‌جمهور لهستان به وجود کرسی‌‌های ایران‌‌‌شناسی در دو دانشگاه ورشو و کراکوف اشاره و آن را برای گسترش مناسبات فرهنگی و علمی دو کشور مهم برشمرد و گفت: باید از ظرفیت ‌‌‌ای اقتصادی دو کشور برای افزایش مراودات تجاری فیمابین نهایت استفاده را برد.

دودا همچنین بر پایبندی لهستان به برجام همچون سایر کشورهای اتحادیه اروپایی تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد که در آینده به جمهوری اسلامی ایران سفر کند. 

در این ملاقات، مسعود ادریسی کرمانشاهی، سفیر جدید ایران در لهستان ضمن اشاره به روابط قدیمی و دوستانه دو کشور، جایگاه و موقعیت ایران در منطقه آسیای غربی و خاومیانه را مهم برشمرد.

وی بر استفاده از توانمندی ‌‌‌‌ای لهستان در اتحادیه و نفوذ ایران در منطقه برای پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

پس از این دیدار، سفیر ایران با حضور در محل بنای یادبود سرباز گمنام ورشو، با اهدای تاج گل و ادای احترام، دفتر یادبود را امضا و برای دو ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لهستان آرزوی آرامش، صلح و دوستی کرد.

کد N1952693

وبگردی