آفتاب

توقف اکران فیلم‌های کمدی از ۲۰ شهریور

توقف اکران فیلم‌های کمدی از ۲۰ شهریور

اکران فیلم‌های کمدی از ۲۰ شهریور، همزمان با آغاز ماه محرم، متوقف می‌شود.

غلامرضا فرجی (سخنگوی کارگروه اکران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برنامه اکران فیلم‌های سینمایی در ماه محرم گفت: براساس آیین‌نامه‌ای که مصوب شده؛ در ایام عزاداری نمایش و اکران فیلم‌های کمدی در سینماها متوقف می‌شود. به همین دلیل در ماه محرم نیز که یکی از روزهای مهم عزاداری است، اکران فیلم‌های کمدی متوقف خواهد شد.

وی ادامه داد: اکران فیلم‌های کمدی از ابتدای ماه محرم (سه‌شنبه ۲۰ شهریور) براساس برنامه‌ای که در جلسه آینده کارگروه دوشنبه (۱۹ شهریور) مصوب خواهد شد با تغییراتی همراه خواهد بود و اکران این فیلم‌ها از ابتدای محرم متوقف می‌شود.

فرجی ادامه داد: درباره بخش‌های دیگر این آیین‌نامه ازجمله اینکه این توقف تا چند روز بعد از عاشورای حسینی ادامه داشته باشد، در جلسه روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه تصمیم‌گیری خواهد شد و اینکه چه فیلم‌های دیگری و چگونه اکران شوند نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی کارگروه اکران درباره حضور نماینده کانون پخش‌کنندگان در کارگروه اکران با توجه به اختلافاتی که به وجود آمده است نیز گفت:‌ نمایندگان صنوف و تشکل‌های مختلف بعد از تعیین شدن توسط اعضا با معرفی‌نامه رسمی سازمان سینمایی اجازه حضور در جلسات را پیدا می‌کنند. تاکنون بیژن امکانیان به عنوان نماینده کانون پخش‌کنندگان سینما و با معرفی‌نامه سازمان سینمایی در این جلسات حضور پیدا کرده و همچنان این حضور معتبر است و اگر قرار است تغییری صورت گیرد باید منتظر تصمیمات بعدی کانون پخش‌کنندگان باشیم.

کد N1952414

وبگردی