آفتاب

موافقت سازمان امور مالیاتی با کاهش ۵ درصدی مالیات بخش صنعت

موافقت سازمان امور مالیاتی با کاهش ۵ درصدی مالیات بخش صنعت

همشهری آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سازمان امور مالیاتی با کاهش پنج درصدی مالیات بخش صنعت موافقت کرده که امید است این مهم به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز برسد.

غلامحسین شافعی در نشست اعضای شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مشهد افزود: اگر مالیات بر مسکن‌های خالی و فرارهای مالیاتی جدی گرفته شود، امکان کاهش سهم مالیات صنعت تا 10 درصد نیز وجود دارد.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای هیات دولت اظهار داشت: در ملاقات روز هفتم شهریور ماه رهبری با اعضای هیات دولت، معظم له فرمودند که 'دولت سخنان اعضای اتاق بازرگانی را بخواند، بشنود و ببیند' و این تکلیفی بر اعضای هیات دولت بود که بخش خصوصی را در تصمیم سازی‌ها مشارکت دهد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با شرایط جدید و تنش‌های ارزی در اقتصاد ایران، میزان سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی باید به چند برابر فعلی افزایش پیدا کند تا بتوانند مانند گذشته واحدهای تولیدی را مدیریت کنند.

شافعی افزود: بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اختیارات محدودی دارند که در این ارتباط باید دایره اختیارات آنها در پرداخت تسهیلات افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نگران هدررفت منابع مالی کشور هستیم، اظهار داشت: به عنوان مثال مبلغ قابل توجهی به طرح اشتغال روستایی در کشور اختصاص یافته و ما نگران هستیم که هزینه این منابع بیشتر از اینکه اشتغال ایجاد کند باعث مهاجرت روستائیان به شهرها شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران به بازگرداندن وجوه سپرده گذاران موسسات مالی - اعتباری از سوی بانک مرکزی معترض شد و گفت: به چه حقی باید کسری موسسات مالی - اعتباری از جیب بانک مرکزی داده شود.

شافعی افزود: جدا از سپرده گذاران عادی، افراد مختلفی در این موسسات اعتباری سپرده گذاری‌های هنگفت کردند و بهره‌های هنگفت نیز از سپرده‌های خود دریافت نمودند، چرا باید منابع مالی بانک مرکزی صرف بازپرداخت سپرده‌های این افراد شود.

وی اظهار داشت: به صنعتگری که واحد تولیدی وی در حال تعطیلی است، اخطار داده می شود و درنهایت وی را راهی زندان می کنند اما از طرف دیگر بانک مرکزی باید بسیج شود تا پول سپرده گذارانی را که تاکنون سود بسیار از موسسات مالی - اعتباری دریافت کرده‌اند به آنها بازگرداند.

وی گفت: بهتر است موضوع هدررفت منابع توسط کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی بررسی و یک راهکار مناسب برای آن ارائه شود.

کد N1952402

وبگردی