آفتاب

آغاز مرمت بافت تاریخی عباس آباد میامی

آغاز مرمت بافت تاریخی عباس آباد میامی

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: کارگاه مرمت بافت تاریخی عباس آباد در شهرستان میامی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، سید محمد صادق رضویان (مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی)با اشاره به آغاز مرمت بافت تاریخی عباس آباد میامی گفت: در این مرحله از مرمت، کار برداشت الحاقات، انجام پی‌بندی، اجرای ازاره سنگی، انجام کاهگل استر و سیم گل بدنه و اصلاح ناودان‌ها انجام می‌شود.

رضویان گفت: در این مرحله با توجه به ضرورت حفظ بافت تاریخی و معماری سنتی ایرانی و با توجه به تهیه طرح مرمت و ساماندهی بافت عباس آباد، کار مرمت جداره‌ها و احیاء آن انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه بافت تاریخی عباس آباد با برخورداری از عناصر و خانه‌های تاریخی به لحاظ گونه معماری واجد ارزش است، گفت: از جمله ویژگی‌های روستای تاریخی عباس آباد وجود کاروانسرای عباس آباد است که در روستا قرار گرفته است.

رضویان افزود: این کاروانسرا مستطیل شکل از نوع چهار ایوانی و مساحت آن بیش از هشت هزار و 500 متر مربع است، دارای دو ورودی شرقی و غربی است که ورودی اصلی آن در ضلع شرقی است و در وسط حیاط نیز بارانداز برای خرید و فروش و بارگیری کالاها ساخته شده است.

شهرستان میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است. این شهرستان از شمال به استان‌های گلستان و خراسان شمالی، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به شهرستان شاهرود ارتباط دارد.

کد N1952234

وبگردی