آفتاب

تناقض جنجالی برای قرارداد دو ستاره ملی‌پوش ایرانی

تناقض جنجالی برای قرارداد دو ستاره ملی‌پوش ایرانی

در پی توافق فدراسیون فوتبال یونان و اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای و کمیته تعیین وضعیت بازیکنان این کشور، باشگاه المپیاکوس در روز آخر نقل و انتقالات قرارداد شش بازیکن سرشناس خود را بدون دریافت پول فسخ کرد تا آنها به‌عنوان بازیکن آزاد راهی باشگاه‌های دیگر در اروپا و حاشیه خلیج‌فارس شوند.

به گزارش ایلنا، در جدولی که سایت sport fm منتشر کرد بین بازیکنان آزاد شده 6 بازیکن مازاد المپیاکوس هم دیده می‌شود که نام دو ستاره ملی پوش ایرانی در صدر آنها قرار دارد؛ بازیکنانی که هر کدام‌شان تا سال 2020 و 2021 با این باشگاه سرشناس قرارداد داشتند و کنار گذاشتن آنها به این سادگی نبود. در شرایطی که پنجره نقل و انتقالاتی تابستان اروپا روز نهم شهریور ماه به صورت رسمی بسته می‌شد سران المپیاکوس نام این شش بازیکن را در اختیار اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای یونان قرار داده و اعلام کردند قرارداد همه آنها بدون مشکل از بابت مسائل مالی و پرداختی فسخ شده است. این ماجرا که البته باشگاه المپیاکوس را با انتقاداتی مواجه کرد از سوی این باشگاه تایید شد چرا که سایت خبری این باشگاه اعلام کرد شش بازیکن شامل احسان حاجی‌صفی، کریم انصاری‌فرد، پاناگیوتیس تاچسیدیس، آندره مارتینس، دیمیتریس اسکافیداس و آنگلوس کاتاراسیوس تیم فوتبال المپیاکوس را ترک کردند. در ادامه این مطلب با اشاره به جدایی کریم انصاری‌فرد و احسان حاجی‌صفی آمده است: بسیار عجیب است باشگاه المپیاکوس تصمیم گرفت 2 ملی‌پوش ایرانی را که در جام جهانی 2018 نیز شرکت کرده بودند بدون هرگونه سود مالی و دریافت پولی آزاد کند. سایت خبری المپیاکوس نوشت: «باید متذکر شویم که کریم انصاری‌فرد و پاناگیوتیس تاچسیدیس در تیم ناتینگهام فارست انگلیس دوران حرفه‌ای خود را ادامه خواهند داد. احسان حاجی‌صفی نیز به تیم تراکتورسازی تبریز در لیگ برتر ایران پیوست.» جدا از داستان حاجی‌ صفی که قرارداد 450 هزار یورویی‌اش باعث شد تا کنار گذاشته شود، سایت ekirikas یونان در گزارشی دیگر پیرامون راه حل سران المپیاکوس برای واگذاری کریم انصاری فرد نوشت:«راهکار باشگاه برای حل اختلافات در جدایی کریم انصاری فرد و تاچسیدیس دیگر ملی پوش یونانی سرشناس تیم، انتقال رایگان آنها به باشگاه انگلیسی بود تا هر دو بازیکن کلیدی فصل گذشته مجانی به ناتینگهام فارست کوچ کنند. سیاستی کاملا اشتباه که مانع درآمدزایی فوق‌العاده آنها از طریق فروش این دو بازیکن شد.»  رسانه یونانی با اشاره به اینکه انصاری فرد به‌عنوان برترین گلزن فصل گذشته المپیاکوس می‌توانست زودتر از اینکه تا روز آخر نقل و انتقالات تابستانی در فهرست مازاد قرار بگیرد، راهی تیمی دیگر شود تا سود چند میلیون یورویی نصیب این باشگاه کند در نهایت از روی اجبار و تاکید مربی پرتغالی رایگان و تنها به این خاطر که باشگاه می‌خواست به جای او و تاچسیدیس بازیکن جدید جذب کند به باشگاه انگلیسی منتقل شد.

همچنین سایت گازتای یونان نوشت لیبریس، یکی از هواداران المپیاکوس در واکنش به کنار گذاشته‌ شدن ناگهانی انصاری‌فرد از سوی کادر فنی و سران این باشگاه نوشته: «آیا کسی می‌تواند توضیح دهد چه کسی انصاری‌فرد را به بازی گرفت؟ در آغاز می‌خوانیم که قرارداد کریم انصاری‌فرد در سال 2019 میلادی خاتمه می‌یابد و باید در سال جاری او را به تیم دیگری بفروشند. حتی بدون اشاره به گزینه تمدید قراردادش می‌گویند در صورت عدم فروش انصاری‌فرد دچار خسارت مالی می‌شوند. پس از آن در اخبار می‌خوانیم که انصاری‌فرد به صورت قرضی برای مدت یک سال به ناتینگهام فارست انگلیس می‌رود اما قراردادش با المپیاکوس در سال 2020 میلادی خاتمه می‌یابد!»

در ادامه این مطلب با اشاره به تناقض‌گویی‌های باشگاه المپیاکوس آمده: «همچنان در اخبار می‌خوانیم برای جذب 3 بازیکن در لیگ اروپا باید 3 بازیکن دیگر از فهرست المپیاکوس خارج شوند اما مانوس در این تیم می‌ماند. بر چه اساسی این بازیکن در فهرست المپیاکوس می‌ماند اما انصاری‌فرد نه؟ و او را به ناتینگهام فارست می‌فرستند یا بازیکن آزاد می‌شود! پیشنهاد رسمی برای جذب کریم انصاری‌فرد وجود نداشت و بازیکنی رایگان است. در نهایت این انتظار را داشتیم کسی به ما توضیح دهد که قرارداد انصاری‌فرد سال 2019 یا 2020 میلادی خاتمه می‌یابد؟ آیا انتقال قرضی او نیاز به حساب ‌و کتاب‌هایی داشته است؟ آیا کسی می‌تواند پاسخ منسجمی در این رابطه بدهد زیرا این روزها اخبار رسمی متناقضی می‌خوانیم.»

کد N1951643

وبگردی