آفتاب

توصیه به بیمارستان‌ها در صورت کمبود داروی بیهوشی

توصیه به بیمارستان‌ها در صورت کمبود داروی بیهوشی

همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: اگر در بیمارستانی در داروهای بیهوشی کمبود وجود داشت یا داروی مورد نظر وجود نداشت عمل‌های غیر ضروری را متوقف و به وقت دیگری موکول کنند.

دكتر كيانوش جهانپور در پاسخ به سوال همشهري آنلاين درباره كمبود داروهاي بيهوشي و و خطرات خريد داروهاي بيهوشي توسط مردم از طريق بازار قاچاق و بيرون از بيمارستان‌ اظهار داشت: آن طور نيست كه در زمینه داروهاي بيهوشي كاملا كمبود داشته باشیم در برخي از موارد و در مورد دو يا سه داروي بيهوشي، آن هم در برخي از بيمارستان‌ها، كمبود نسبي گزارش شده است.

سخنگوي سازمان غذا و دارو تاكيد كرد: شرايط نگهداري و توزيع داروهاي بيهوشي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است چرا كه داروهاي بيهوشي حتما بايد شرايط نگهداري و توزيع مناسب داشته باشند. به همين دليل، بايد از داروهاي بيهوشي در بيمارستان استفاده شود و بيماران به هيچ وجه، نبايد براي تهيه داروي بيهوشي به بيرون از بيمارستان ارجاع داده شوند و يا خودشان دارو را از بازار قاچاق تهيه كنند.

جهانپور خاطرنشان كرد: اگر بيمارستاني به دليل آنكه داروي بيهوشي ندارد بيمار را حتي به اصرار به بيرون از بيمارستان براي خريد دارو ارجاع دهد، تخلف كرده است.

سخنگوي سازمان غذا و دارو گفت: مردم بدانند كه داروهاي قاچاق علاوه بر اينكه اصالت ندارند قطعا در شرايط مناسب و بهداشتي هم نگهداري نمي‌شوند و توزيع مناسبی ندارند، بنابراين به هيچ عنوان نبايد براي به دست آوردن دارو، متوسل به داروهاي قاچاق شوند و جان بيمار را به خطر بيندازند.

او افزود: قاچاق دارو پديده‌اي است كه همواره وجود داشته، دارد و خواهد داشت و سازمان غذا و دارو هم براي مقابله با اين پديده، تمام تلاش خود را كرده و مي‌كند اما مبارزه با قاچاق به همكاري‌هاي بين‌بخشي نياز دارد.

سخنگوي سازمان غذا و دارو تاكيد كرد: براي مقابله با قاچاق داروهايي كه از مبادي غير رسمي و غير قانوني وارد كشور مي‌شوند، اقدامات امنيتي توسط دستگاه‌هاي مربوطه انجام مي‌شود اما به اعتقاد من، باز هم نياز به نظارت‌هاي پيگيرانه و مستمر به شدت احساس مي‌شود.

  • داروهای بیهوشی افزایش قیمت نداشته است

سخنگوي سازمان غذا و دارو، افزايش قيمت داروهاي بيهوشي را تکذیب کرد.

کد N1951161

وبگردی