آفتاب

دانشمندان و هنرمندان برای مقابله با تغییرات جوی متحد شدند

دانشمندان و هنرمندان برای مقابله با تغییرات جوی متحد شدند

همشهری آنلاین: ۲۰۰ دانشمند، بازیگر، هنرمند و موسیقیدان در نامه‌ای سرگشاده از رهبران جهان خواستند در اقدامی فوری و جدی به مساله تغییرات آب و هوایی بپردازند.

نشریه هافینگتون پست در گزارشی در این خصوص نوشت: این گروه متشکل از دانشمندان و هنرمندان مشهور، در نامه خود اعلام کردند که فاجعه جهانی، قریب‌الوقوع خواهد بود.

گروه مزبور ضمن هشدار در مورد سرعت بالای وقوع دوره انقراض ششم در کره زمین، یادآور شدند که برای جلوگیری از وخامت اوضاع، هنوز خیلی دیر نیست.

این نامه پس از استعفای «نیکلاس هولو» وزیر محیط زیست فرانسه انتشار یافت. وی گفت که پس از این که در زمینه موضوعات زیست محیطی احساس تنهایی کرده، از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

به گزارش ایرنا، نخستین توافق بین‌المللی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در دسامبر 2015 در پاریس پایتخت فرانسه به امضای نمایندگان نزدیک به 200 کشور دنیا رسید.

این توافق با هدف جلوگیری از افزایش دمای کره زمین بیش از دو درجه سانتی‌گراد در قرن جاری میلادی منعقد شده است؛ موضوعی که بی‌توجهی به آن می‌تواند به ذوب یخچال‌های طبیعی، ایجاد سیلاب‌ها و تغییرات آب و هوایی شدید در آینده نزدیک منجر شود.

خروج آمریکا از این توافق بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به موضوع مناقشه بین واشنگتن و دولت‌های اروپایی تبدیل شد. ترامپ ادعا کرد که این توافق تاثیری فلج‌کننده بر رشد اقتصادی آمریکا دارد.

کد N1950911

وبگردی