آفتاب

ده درصد از مردم خوزستان مهاجرت کرده اند

ده درصد از مردم خوزستان مهاجرت کرده اند

بیکاری، فقر و گرانی باعث شده تا مردم در زندگی روزمره دچار مشکلات بسیار شوند و مجبور به ترک محل سکونت خود باشند

آفتاب: در چند سال اخیر 400 هزار نفر از خوزستان به سمت شمال کشور مهاجرت کرده اند؛ این مهاجرت ها که همچنان نیز ادامه دارد، بافت جمعیتی این منطقه را تغییر داده است.
به گزارش آفتاب آنلاین؛ پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره آسیب های اجتماعی، افزود: آب ناسالم، ریزگردها و هوای نامطبوع، گرمای زیاد هوا و شرایط اقلیمی نامساعد همچنین بیکاری، فقر و گرانی باعث شده تا مردم در زندگی روزمره دچار مشکلات بسیار شوند و مجبور به ترک محل سکونت خود باشند به طوری که در حال حاضر حدود 10 در صد از جمعیت استان خوزستان مهاجرت کرده اند.
طبق گزارش های رسیده از سوی مردم، بوی دود ناشی از سوختن شبانه روزی هورالعظیم، خواب و استراحت شبانه را از مردم خوزستان گرفته است.
وی ضمن بیان این که مردم خوزستان در هشت سال جنگ تحمیلی از کشور دفاع کردند و شایسته نیست که اکنون به دلیل سوءمدیریت از حداقل حقوق و کرامت انسانی برخوردار نباشند خاطرنشان کرد: «البته شهرهای دیگر هم مشکلات خاص خود را دارند؛ در کلانشهر تهران آلودگی و ترافیک معضلات آزاردهنده ای برای تهرانی ها است و خستگی های ناشی از این دو معضل، بهره وری زندگی مردم را کاهش داده است.

کد N1950807

وبگردی