آفتاب

با حرف زدن نمی‌توانیم مملکت را اداره کنیم/آیا اشتغال با استیضاح آنها درست می‌شود؟

با حرف زدن نمی‌توانیم مملکت را اداره کنیم/آیا اشتغال با استیضاح آنها درست می‌شود؟

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما دست به دست هم داده‌ایم تا چنین سفره‌ای برای مردم پهن کنیم و حالا خودمان مسوولیم که آن را جمع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود پزشکیان در همایش تجلیل بازنشستگان نمونه صندوق بازنشستگی کشوری گفت: من نمی‌خواستم به همایش امروز بیایم چراکه در گذشته به بازنشستگان وعده‌هایی داده بودم که عملی نشده بود. اعتقاد دارم که با حرف زدن نمی‌توانیم مملکت را اداره کنیم برای همین ضرورتی نداشت تا در اینجا باشم.

وی با بیان اینکه هر کسی برای خود چیزی می‌گوید و می‌رود، افزود: ترامپ با تمام قدرت تلاش می‌کند که کشور را به زانو دربیاورد اما ما نیز به جای تلاش برای خنثی کردن اقدامات او با یکدیگر کلنجار می‌رویم و فرصت‌ها را تبدیل به تهدید می‌کنیم. وقتی هم که به مردم می‌رسیم چیزی به آنها می‌گوییم و می‌رویم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: تمام اقوام کشور چه ترک، چه لر، چه عرب و... باید با عزت زندگی کنند. ما وظیفه داریم که جلوی تهاجم آنها را بگیریم نه اینکه وظیفه خود را تخریب یکدیگر بدانیم. تاکید دارم که باید برخوردهایمان براساس عدالت باشد. از سویی دعواهای جناحی به بی‌عدالتی دامن می‌زند.

پزشکیان تصریح کرد: ما باید برعلیه تهدیدها با یکدیگر یکصدا شویم و مواظب باشیم کسی زیر دست و پا له نشود. با این حال ما دست به دست دادیم تا چنین اتفاقی برای مردم رخ دهد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح وزیر رفاه و وزیر اقتصاد در هفته‌های گذشته تصریح کرد: من نمی‌گویم که وزیر رفاه یا وزیر اقتصاد مشکلی نداشتند، همه ما مشکل داریم ولی آیا اشتغال با استیضاح آنها درست می‌شود؟ وزیر اقتصاد را که اسیتضاح کردیم چه چیزی درست شد؟ بنده می‌گویم به جای این حرف‌ها پاسخگوی مردم باشیم چنانکه ما مقصر وضعیت فعلی هستیم.

وی افزود: همه ما دست به دست هم دادیم تا چنین سفره‌ای را برای مردم پهن کنیم و حالا خودمان مسوولیم که آن را جمع کنیم. در حال حاضر هر کسی را که می‌بینیم بالای منبر می‌رود و می‌گوید مشکلات مردم باید حل شود اما این حل شدن که آنها می‌گویند چه زمانی است؟

پزشکیان با بیان اینکه در دوره‌ای که وزیر بودم هر روز من را به مجلس می‌کشاندند و سوال پیچ می‌کردند، گفت: وقتی به مجلس می‌آمدم نمایندگان می‌گفتند چرا اینقدر جواب‌هایتان تکراری شده و من پاسخ می‌دادم چون سوال‌هایتان تکراری است.

پزشکیان با اشاره به طبابت خود در بیمارستان‌ها گفت: زمانی که پزشک بودم بیمارستان به من دستور می‌داد تا زمانی که خانواده فرد متوفی هزینه‌های بیمارستان را ندهد، نباید جنازه‌ را مرخص کنیم. بعد به خاطر همین در مجلس از من سوال کردند که تو چرا اجازه نمی‌دادی جنازه مردم از بیمارستان مرخص شود. آنها این را نمی‌گویند که همین مقرراتی که شما گذاشته بودید به من اجازه مرخص کردن جنازه را نمی‌داد.

وی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر گفت: امام علی(ع) به مالک اشتر فرمود ای مالک حواست به عدالت و سفره فقرا باشد و آنچه که داری را همانگونه که هست به مردم نشان بده. اما آیا ما برای مردم همین کار را می‌کنیم و آنچه که داریم واقعا در طبق اخلاص می‌گذاریم. مردم که با ما سر جنگ ندارند پس چرا با آنها اینگونه تا می‌کنیم.

کد N1950601

وبگردی