آفتاب

صندوق نیروهای مسلح برای سرمایه گذاری در طرح‌های نفتی آماده است

صندوق نیروهای مسلح برای سرمایه گذاری در طرح‌های نفتی آماده است

همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح با هدف کاهش خام فروشی نفت برای سرمایه گذاری در طرح‌های صنعت نفت آماده است.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی روز سه شنبه در آیین افتتاح سه طرح پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهوری افزود: این مراسم نمادی از اقتصاد مقاومتی، هوشمندی، بلوغ و انسجام مدیریت اقتصادی کشور در آستانه آغاز دهه پنجم از عمر شکوهمند انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: این سه طرح بزرگ پتروشیمی که امروز در شرایط سخت و اوج عناد دشمنان با کشور به بهره برداری رسید بخشی از باروری اقتصاد ایران را نمایان ساخته است.

حاتمی یادآورشد: متانول مرجان با ظرفیت یک میلیون و 650 هزار تن، فاز سوم پتروشیمی پردیس با توان تولید یک میلیون و 800 هزار تن اوره و 680 هزار تن آمونیاک و دماوند برای پشتیبانی از این طرح‌ها و 22 طرح پتروشیمی دیگر در مجموع با سرمایه گذاری 1.3 میلیارد دلار به بهره برداری رسیده است.

  • مجله چهره‌های دفاعی ایران | مجله نهادهای دفاعی ایران | مجله تجهیزات دفاعی ایران

وی ادامه داد: در این سه طرح پتروشیمی 1.3 میلیارد یورو سرمایه گذاری شده که از این میزان 15 درصد سرمایه گذاری مستقیم و مابقی سرمایه گذاری بازار سرمایه و فاینانس خارجی است.

حاتمی گفت: طرح های افتتاح شده در مجموع یکهزار و 200 شغل مستقیم و شمار زیادی فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این طرح ها به عنوان نماد بلوغ مدیریتی است که در سایه همکاری های وزارت نفت و صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و بخش خصوصی اجرا شده است.

وی افزود: مدیران صندوق های نیروهای مسلح آماده اند در شرایط تحریم یکی از پاک ترین سرمایه های کشور را در ضروری ترین بخش های اقتصادی سرمایه گذاری کنند و آن را در اختیار دولت قرار دهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: آنان توانستند منافع سه میلیون نفر از بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده های آنان را در این طرح ها بدرستی به منافع و سیاست های کشور گره بزنند.

حاتمی اظهارداشت: جذاب شدن قیمت سهام پتروشیمی ها می تواند آثاری مهم بر شرایط اقتصادی داشته باشد و اینکه علاوه بر تاثیرگذاری در مدیریت نقدینگی در ارزآوری و صادرات به کشور کمک کند.

وی گفت: در این ارتباط مدیران صندوق بازنشستگی از رئیس جمهوری درخواست دارند تصمیم گیران اقتصادی با لحاظ رویکرد مناسب بتوانند سهام پتروشیمی هایی که امروز به بهره برداری رسیدند را با قیمت واقعی و جذاب در بازار و بورس و سرمایه به فروش برسانند تا از این طریق زمینه اتمام دیگر طرح های مهم صندوق فراهم شود.

رئیس جمهوری روز سه شنبه در سفر به عسلویه سه طرح مهم اقتصادی شامل فاز سوم توسعه پردیس، متانول مرجان و فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند را به طور رسمی در پایتخت انرژی کشور افتتاح کرد.

همچنین در این سفر انعقاد قرارداد بین هلدینگ خلیج فارس و مناطق نفت خیز جنوب برای جمع آوری گازهای همراه نفت انجام شد.

رئیس جمهوری را در این سفر بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، امیر حاتمی وزیر دفاع، خانم شاهدانی قائم مقام وزیر نفت و نوروز زاده معاون مدیرعامل صنایع ملی پتروشیمی همراهی کردند.

رئیس جمهوری در این سفر با حضور در جمع مسئولان، مدیران، متخصصان و فعالان اقتصادی در سالن پتروشیمی جم سخنرانی کرد.

کد N1950171

وبگردی