آفتاب

تشریح جزییات سفر رئیس مجلس به روسیه

تشریح جزییات سفر رئیس مجلس به روسیه

سفیر ایران در روسیه تاکید کرد: برگزاری نشست روسای مجلس دو کشور ایران و روسیه کمک خوبی به پیشبرد طرح‌‌‌های بزرگ فیمابین و همچنین توسعه همکاری‌‌های استانی ایران و روسیه کرده است.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی در رشته‌‌‌توییتی در تشریح سفر علی لاریجانی به روسیه نوشت: برنامه‌‌های دکتر علی لاریجانی که به دعوت ویچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه در سفری یک روزه عصر چهارشنبه به ولگوگراد خواهد آمد:‌ دیدار دوجانبه با همتای روس با حضور اعضای پارلمانی و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک پارلمانی با حضور نمایندگان دستگاه‌‌‌های اجرایی.

وی در توییت دیگری به معرفی مقصد رییس مجلس پرداخت و اظهار داشت: ولگوگراد در جنوب روسیه و ساحل رود ولگا همان «استالینگراد» است. این‌ شهر‌ در جنگ جهانی دوم معروف شد و در نبردی سنگین با نزدیک به یک میلیون کشته نیروهای آلمان نازی متحمل شکست و عقب نشینی شدند. این نبرد تاثیر مهمی در تعیین سرنوشت جنگ جهانی دوم داشت.

سفیر ایران در روسیه در توییت دیگری تصریح کرد: برگزاری نشست روسای مجلس دو کشور ایران و روسیه کمک خوبی به پیشبرد طرح‌‌‌های بزرگ فیمابین و همچنین توسعه همکاری‌‌های استانی ایران و روسیه کرده است.

کد N1950011

وبگردی