آفتاب
سرپرست دانشگاه خبرداد:

ایجاد واحد مختص مادران در دانشگاه آزاد/ راه اندازی معاونت علمی

ایجاد واحد مختص مادران در دانشگاه آزاد/ راه اندازی معاونت علمی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تلاش ما این است دانشگاهی متناسب با شرایط و ویژگی های مادران تاسیس و رشته های کاربردی ارائه کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: تلاش داریم دانشگاهی متناسب با شرایط و ویژگی های مادران تاسیس و رشته های کاربردی ارائه کنیم که جزئیات این طرح در آینده اعلام خواهد شد.

وی افزود: جابه‌جایی نیروی انسانی شامل کارمند و هیات علمی با تصویب شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان و موافقت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امکان‌پذیر است.

ادغام معاونت های آموزشی و پژوهشی در واحدهای کوچک و متوسط

سرپرست دانشگاه آزاد از راه اندازی معاونت علمی در واحدهای کوچک و متوسط استان ها خبر داد و افزود: در این طرح معاونت آموزشی و پژوهشی ادغام و معاونت علمی تشکیل می شود.

طهرانچی ادامه داد: شورای انتصابات استان، اختیار انتصاب معاونان واحدها را دارد و حکم سرپرستی معاون علمی توسط رئیس استان صادر می شود.

وی عنوان کرد: اگر فرد معرفی‌ شده معاون آموزشی یا پژوهشی باشد، رئیس دانشگاه می تواند به مدت سه ماه حکم سرپرستی موقت صادر و اگر فرد انتخاب‌ شده برای معاونت علمی غیر از معاونان آموزشی و پژوهشی باشد، نیاز به تایید شورای انتصابات استان دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح تحول این دانشگاه گفت: بر مبنای این طرح دوره کارشناسی، آموزشی و مهارتی و تحصیلات تکمیلی پایش می شوند.

طهرانچی عنوان کرد: براساس این طرح منابع انسانی مولد و خلاق جذب دانشگاه آزاد اسلامی شده و علوم انسانی متحول خواهد شد.

وی افزود: تلاش ما این است که نظام نوآوری را با ایجاد «سرای نوآوری آزاد» و اصلاح ساختار و سازمان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان ها و آمایش و قطب‌بندی های تخصصی، تبدیل به الگوی رشد و تربیت کنیم.

ایجاد سرای نوآوری آزاد برای تحول در علوم انسانی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از برنامه هایی که در دستور کار ما قرار دارد، تحول علوم انسانی است که در این راستا «سرای نوآوری آزاد» در استان ها ایجاد خواهد شد.

طهرانچی گفت: آبرو و آینده دانشگاه آزاد اسلامی در گرو تربیت دانشجویان دکتری تخصصی است که اکنون دانشجوی ما هستند. اگر نتوانیم در این امتحان موفق باشیم تا سال ۱۴۰۴ هم نمی‌توانیم به دانشگاه اول تبدیل شویم، بنابراین نگاه ما به دانشجویان دکتری تخصصی مالی نبوده بلکه هدف صیانت از حیثیت دانشگاه است.

طهرانچی با بیان اینکه صدور بخشنامه ها در دانشگاه آزاد اسلامی نظام‌مند خواهد شد، تاکید کرد: شوراهای هماهنگی متشکل از معاونان مربوطه از ۳۱ استان به همراه معاون و مدیران ستاد، موضوعات مختلف را بررسی و پس از انجام امور کارشناسی در این شوراها، مواردی که نیاز به صدور بخشنامه و آئین نامه دارد به اداره قوانین اداره کل حقوقی ارسال می شود تا پس از آن به واحدهای مربوطه ابلاغ شود.

کد N1949317

وبگردی