آفتاب

ماحصل عدم حضور مقابل رژیم صهیونیستی؛ محرومیت سه ساله برای کشتی‌گیران

ماحصل عدم حضور مقابل رژیم صهیونیستی؛ محرومیت سه ساله برای کشتی‌گیران

فدراسیون کشتی در یک سال گذشته بارها عنوان کرد که اگر کشتی گیران مقابل رژیم صهیونیستی حاضر نباشند، تعلیق می‌شوند اما حالا اتحادیه جهانی نامه‌ای را منتشر کرده که نشان می‌دهد فقط جریمه مالی شامل حال فدراسیون می‌شود.

به گزارش ایلنا، در یک سال گذشته ماجرای کشتی گرفتن و یا نگرفتن کشتی‌گیران ایران مقابل رژیم صهیونیستی به موضوع اصلی فدراسیون کشتی تبدیل شد. این بحث بعد از ماجراهایی که برای علیرضا کریمی پیش آمد، به راه افتاد و فدراسیون کشتی بارها این تذکر را داد که اگر این اتفاق دوباره رخ دهد، ممکن است فدراسیون کشتی تعلیق شود و یا حتی مجموعه ورزش از سوی کمیته بین‌المللی المپیک به حال تعلیق درآید.

به همین دلیل رسول خادم با نگارش چند نامه به مسوولان سیاسی و ورزشی کشور خواهان حمایت از کشتی در این مقوله مهم شد که البته در هنگام نگارش هر یک از این نامه‌ها هزار و یک حاشیه به وجود آمد اما در نهایت هم گفته شد که سیاست ما در قبال رژیم صهیونیستی همان سیاست سابق است. روز گذشته اما نامه‌ای از سوی اتحادیه جهانی منتشر شد که موضوع بسیار مهمی در خود داشت. در این نامه اتحادیه جهانی به صراحت به همه فدراسیون‌ها اعلام کرد در رقابت‌های بین‌المللی که زیر نظر این اتحادیه برگزار می‌شود، چهار موضوع مهم را باید رعایت کنند. حفظ کرامت انسانی که از ملزومات کلیدی المپیک است؛ خودداری از هرگونه تبعیض بین شرکت کنندگان به خاطر اصلیت، قومیت، مذهب، عقاید فلسفی و سیاسی، وضعیت خانوادگی و سایر موارد؛ دوری کردن از هرگونه اقدام مضر ذهنی و فیزیکی در برابر فردیت شرکت کنندگان و ممنوعیت هر نوع دوپینگ در هر سطحی؛ چهار موضوعی است که به آنها تاکید شده است. اتحادیه جهانی برای هر چهار مورد جریمه در نظر گرفته که باید از سوی فدراسیون‌ها مورد توجه قرار گیرد و در صورت رعایت نشدن از سوی هر کشتی‌گیر و مربی جریمه در پی دارد. نکته مهم ماجرا که شاید پایانی برای همه درگیری‌های لفظی مسولان فدراسیون کشتی با مسوولان ورزش باشد؛ همین است که اتحادیه جهانی هیچ نامی از تعلیق و محرومیت کشتی به میان نمی‌آورد و فقط بحث جریمه مطرح است.

کشتی نگرفتن هر کشتی‌گیری مقابل کشتی‌گیر کشور دیگر به دلیل مسائل مذهبی و سیاسی و ... یکی از مواردیست که اتحادیه جهانی آن را ممنوع اعلام کرده اما جریمه این کشتی نگرفتن، جریمه مالی برای فدراسیون و محرومیت برای ورزشکار است و فعلا نامی از تعلیق در میان نیست.

کد N1949185

وبگردی