آفتاب

گتوزو: گاهی باید طوری مبارزه کنی که انگار چاقو لای دندانت است

گتوزو: گاهی باید طوری مبارزه کنی که انگار چاقو لای دندانت است

میلان با گل دقیقه 95 پاتریک کوترونه 2 بر یک رم را برد و جنارو گتوزو به تعریف از بازیکنی پرداخت که به‌عنوان جانشین به زمین فرستاده بود.

به گزارش ایلنا، فرانک کسیه پنج دقیقه مانده به پایان نیمه اول گل نخست بازی را زد اما فدریکو فاسیو گل تساوی را در سن سیرو به ثمر رساند. گونسالو ایگواین و استیون انزونزی هر دو گل زدند اما کمک داور ویدئویی گل آنها را رد کرد هرچند مهاجم آرژانتینی در واپسین ثانیه‌ها به مهاجم 20 ساله تیم ملی ایتالیا پاس گل داد.

گتوزو بعد از این پیروزی دلچسب گفت: «پاتریک در حال حاضر در درون خودش زهر دارد! ما همه او را دوست داریم اما فعلا فضای بازی به اندازه کافی به دست نمی‌آورد. به زودی هر سه یا چهار روز یک بار بازی داریم و جا برای همه باز می‌شود.»

او ادامه داد: «ما در هفته دوم هستیم و همین حالا درباره یک نقطه عطف صحبت می‌شود. تاسف بزرگی بعد از بازی با ناپولی در تیم به وجود آمد، همه می‌دانستیم در آن بازی تمام تلاش خود را انجام ندادیم. چهار یا پنج تیم هستند که به خوبی بازیکن گرفته‌اند و یکی از آنها ما هستیم ولی الان وقت صحبت کردن از نقطه عطف نیست. ما در نقاطی که ضعف داشتیم، تقویت شدیم، چهار یا پنج ضدحمله خیلی خوب در نیمه دوم داشتیم و از آنها درست استفاده نکردیم بنابراین جای پیشرفت زیادی داریم.»

گتوزو که در زمان بازی هافبک جنگنده‌ای بود، از تسلیم‌ناپذیری و مبارزه‌طلبی تیمش تعریف کرد: «ما روی ذهنیتمان و اینکه چطور مبارزه کنیم، کار کرده‌ایم. نمی‌توانیم تصور کنیم که 90 دقیقه بازی را تحت کنترل داشته باشیم. گاهی وقت‌ها باید طوری بازی کنی که انگار چاقو بین دندان‌هایت است.»

کاکا در ورزشگاه بود در کنار لئوناردو و پائولو مالدینی، مدیران جدید باشگاه. گتوزو گفت: «بودن کسانی که تاریخ میلان را نوشتند، واقعا انگیزه می‌دهد اما نباید فکر کنیم تیم فعلی مسوولیتی ندارد. ما باید خودمان انگیزه پیدا کنیم، آن هم هر روز در تمرین. ما می‌توانیم امسال فوتبال خوبی بازی کنیم با آرامش بیشتر و هدفگذاری صحیح‌تر. رم بازیکنان باکیفیت زیادی دارد و مشکل ما این است که وقتی تحت فشار قرار می‌گیریم، عصبی می‌شویم.»

منبع: فوتبال ایتالیا

کد N1948242

وبگردی