آفتاب

آماده مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم

آماده مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم

یک مشاور ارشد دولت هند اعلام کرد: هند به طور کامل آماده مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران است و برای هر سناریوی محتملی آمادگی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از «بیزینس استاندارد»، یک مشاور ارشد دولت هند اعلام کرد: بهتر است صبر کنیم تا حوادث اتفاق بیافتد و به سرعت به آن واکنش نشان دهیم، به جای اینکه پیش از وقوع یک سری اقدامات تعهدی بدهیم.

«سانیو سنیال» مشاور اصلی وزارت دارایی هند به پایگاه خبری IANS گفت: در حالی که اقتصاد رو به جلوست، فاکتورهای متعدد خارجی از جمله جنگ اقتصادی چین و آمریکا و سیاست‌های مالی سخت‌گیرانه آمریکا و قیمت بالای نفت و همچنین تحریم‌های تجاری ایران باعث نگرانی است.

وی گفته ما گزینه‌های خودمان را سبک و سنگین کرده‌ایم. سناریوهای متعددی مدنظر قرار گرفته و در هر کدام برنامه‌هایی را طراحی کردیم. مقررات در صورت لزوم تعبیه شده‌اند. در بسیاری موارد شما فقط باید زمانی که حادثه‌ای رخ داد، اقدام کنید. نکته کلیدی واکنش سریع است.

این مقام ارشد دولت هند گفته که به جای اینکه خودمان را در خطوط خاصی از واکنش محدود کنیم، باید اقداماتمان را در مجموعه‌ای از گزینه‌ها در نظر بگیریم؛ بنابراین با پیشرفت تحولات می‌دانیم که کدام گزینه را باید اجرایی کنیم. نکته اینجا بود که بتوانیم حق انتخاب خود را حفظ کنیم به جای اینکه به یک سری واکنش‌های خاص پیش از وقوع حادثه متعهد شویم.

بر اساس این گزارش، ماه گذشته ترامپ تحریم‌های ایران که طی توافق هسته‌ای لغو شده بود را بار دیگر اعمال کرد. این تحریم‌ها علیه ایران تنها عامل خارجی نگران‌کننده برای اقتصاد هند نیست.

«آرون جیتلی»، وزیر دارایی در اولین سخنرانی خود پس یک غیبت طولانی به دلیل پیوند کلیه گفته بود که چالش‌های اقتصاد هند به دلیل فاکتورهای خارجی از جمله افزایش قیمت نفت و جنگ اقتصادی چین و آمریکاست.

«سانیال» با این اظهارات موافقت کرده و گفت: جنگ تجاری تقویت شده و ما قیمت‌های نفت را داریم که باید به آن توجه کنیم. آمریکا سیاست‌های مالی سخت‌گیرانه‌ای اتخاذ کرده است. اینها نگرانی‌های جدیدی نیست. اما فاکتورهایی است که روی ما تاثیر می‌گذارد.

وی گفته تاثیر این اتفاقات غیرقابل اندازه‌گیری نیست. بهترین گزینه برای هند این است که با دقت تحولات را رصد کند و ببیند سیستم‌ها چطور پیش می‌روند و به سرعت برای حفظ منافع ملی‌اش واکنش نشان دهد.

«سانیال» تاکید کرد: نکته مهم این است که ما نمی‌دانیم جنگ تجاری یا بسیاری از چیزها چطور پیش می‌رود یا قیمت به چه صورت خواهد شد. باید صبر کنیم و ببینیم.

کد N1948126

وبگردی