آفتاب

قزوین | رزمایش محمد رسول‌الله

قزوین | رزمایش محمد رسول‌الله

همشهری آنلاین: رزمایش محمد رسول الله که با حضور نیروهای جان برکف سپاه و بسیج در حال برگزاری است را باید نمایش گوشه‌ای از صلابت، اقتدار و انسجام و وحدت نیروهای مسلح و مردمی جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش ایرنا، 16 گردان از نیروهای سپاه و بسیج قزوین در تیپ 82 سپاه این استان، رزمایش خود را همزمان با برگزاری رزمایش محمد رسول الله 2 در سراسر کشور آغاز کردند.

این رزمایش با رمز عملیاتی یا رسول الله در قالب تمرینات تاکتیکی، ماموریت های دفاعی، امنیتی و عملیات امداد و نجات در حال برگزاری است.

شرکت کنندگان در این رزمایش که شامل فعالیت های رزم در کوی و برزن، عملیات امداد و نجات، تاکتیک های امنیتی و بازرسی، دفاع از مراکز حساس و مهم، کمین و پدافند است توان دفاعی، نظامی و امدادی خود را محک می زنند.

  • مجله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۵۹-۱۳۶۷)مجله زندگینامه شهدای دفاع مقدس

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در گفت و گو با ایرنا در حاشیه این رزمایش گفت: نیروهای جان بر کف سپاه و بسیج امروز بیش از هر زمان دیگری آماده جانفشانی و ایثار در راه اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

سردار پاسدار محمد شاهرخی افزود: به برکت وجود نیروهای مومن و انقلابی و جان برکف سپاه و بسیج امروز دشمن جرات و توان هیچ گونه تجاوز و اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد به همین دلیل از راه های دیگر همچون جنگ اقتصادی و فرهنگی می خواهد علیه ما اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: هوشیاری هرچه بیشتر ملت و مسئولان در مقابل توطئه های دشمنان در این حوزه ها ضروری به نظر می رسد.

سردار پاسدار شاهرخی با بیان اینکه مستکبران هر روز حربه جدیدی برای آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی طراحی می کنند، اظهار داشت: تلاش دشمنان در این خصوص به دلیل آن است که خوی استکباری آنها حفظ استقلال و اقتدار و صلابت نظام ما را که متکی بر ارزش های اسلامی است را تحمل نمی کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای اینکه همچنان توطئه دشمنان را خنثی و بی اثر سازیم باید ضمن تقویت بنیه دفاعی و نظامی خود در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز هوشیارتر عمل کرده و مهم تر از آن همواره مطیع و گوش به فرمان رهبری باشیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در خصوص برگزاری رزمایش محمد رسول الله 2 نیز گفت: این رزمایش با هدف تقویت آمادگی عملیاتی نیروهای سپاه و بسیج استان در عرصه های مختلف دفاعی، نظامی، امدادی، امنیتی و بازرسی در حال انجام است.

سردار شاهرخی خاطرنشان کرد: این رزمایش را باید گوشه ای از اقتدار و صلابت نیروهای بسیج و سپاه در راستای حفظ دستاوردها و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی باید دانست.

سرهنگ پاسدار ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین نیز در گفت و گو با ایرنا در حاشیه این رزمایش گفت: برگزاری این رزمایش ها را باید به مثابه مشتی محکم بر دهان یاوه گوی دشمنان دانست.

وی اظهار داشت: این رزمایش ها آمادگی و روحیه بالای سپاهیان و بسیجیان را نشان می دهد که برای ملت ما مایه امید و قوت و برای دشمنان مایه یاس و ناامیدی خواهد بود.

معاون هماهنگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با تاکید بر اینکه همواره باید در برابر توطئه دشمنان آماده دفاع و مقابله باشیم،افزود: رزمایش محمد رسول الله به تقویت بنیه دفاعی و نظامی و عملیاتی نیروهای سپاه و بسیج کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش بزرگ نیروهای دلاور و جان برکف سپاه و بسیج استان توانمندی های خود را به نمایش گذاشته اند.

سرهنگ پاسدار طاهرخانی با بیان اینکه نیروهای مسلح نماد اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می روند و به برکت انقلاب امروز میهن اسلامی در اوج اقتدار نظامی و دفاعی قرار دارد، گفت: در سایر عرصه ها همچون فرهنگ و اقتصاد نیز انتظار می رود مسئولان برای مقابله با اقدامات دشمنان برنامه ریزی لازم را داشته و از آمادگی مناسب برخوردار باشند.

معاون هماهنگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: با وجود سپاه و نیروی مردمی بسیج و دیگر نیروهای مسلح که در اوج آمادگی و توان دفاعی و نظامی قرار دارند دشمنان آرزوی تجاوز به جمهوری اسلامی ایران را به گور خواهند برد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین نیز در حاشیه این رزمایش در گفت و گو با ایرنا گفت: اقتدار و توان بالای دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران مایه یاس و ناامیدی دشمنان است.

حجت الاسلام و المسلمین علی معبودی افزود: صلابت نیروهای دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین نقطه امید ملت مومن و انقلابی ما و همچنین دیگر ملت های مسلمان و آزاده دنیاست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: باید همواره به فکر تقویت بنیه دفاعی و نظامی خود باشیم تا دشمنان حتی این که روزی بتوانند به خاک میهن اسلامی ما کوچکترین تجاوزی کنند را نیز در اذهان پلید خود تصور نکنند.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب شکوهمند و نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های دفاعی و نظامی به دستاوردهای چشم گیر و غیرقابل انکاری دست یافته ایم که دوست و دشمن به آنها اذعان دارند، اظهار داشت: با اتکا به این دستاوردها و با حضور نیروهای جان برکف سپاه و بسیج مقابل استکبار جهانی مقابله کرده و اجازه پیاده سازی توطئه های شوم آنان را نمی دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در خصوص رزمایش محمد رسول الله 2 نیز گفت: این رزمایش با هدف کسب آمادگی بیشتر نیروهای مخلص و جان برکف سپاه و بسیج در عرصه های عملیاتی تدارک دیده شده و در حال برگزاری است.

با بیان اینکه باید همواره برای دفاع از ارزش های اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام آماده بود، اظهار داشت: برگزاری چنین رزمایش هایی توان رزمندگان ما را بیشتر نموده و اقتدار سپاهیان و بسیجیان برای دفاع از نظام و انقلاب را به دنیا مخابره می کند.

کد N1947954

وبگردی