آفتاب

اختصاصی آفتاب | تهیه کننده «شب‌های فوتبالی»: برنامه‌های ورزشی مخاطبان بسیار نکته‌سنجی دارند

اختصاصی آفتاب | تهیه کننده «شب‌های فوتبالی»: برنامه‌های ورزشی مخاطبان بسیار نکته‌سنجی دارند

با توجه به ماهیت برنامه‌های ورزشی به ویژه فوتبال که مخاطبان عام و گسترده‌ای دارد، کار در این حوزه به همان اندازه که لذتبخش است، دشواری‎های خاص خودش را دارد.

آفتاب: با توجه به ماهیت برنامه‌های ورزشی به ویژه فوتبال که مخاطبان عام و گسترده‌ای دارد، کار در این حوزه به همان اندازه که لذتبخش است، دشواری‎های خاص خودش را دارد.
«حامد غفاری» تهیه کننده برنامه تلویزیونی «شب‌های فوتبالی» در گفتگو با آفتاب آنلاین ضمن بیان این موضوع، افزود: با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی و دسترسی عموم مردم به اطلاعات و اخبار، ساخت برنامه‌های تلویزیونی ورزشی با گذشته بسیار متفاوت شده است.
وی گفت: مخاطب امروزی نه تنها اخبار و اطلاعات بسیار خوبی نسبت به مخاطبان گذشته که صرفا از طریق رسانه‌های صوتی و تصویری یا کاغذی، اخبار را دریافت می کردند جلوتر است بلکه گاهی از خود ما که برنامه می‌سازیم هم یک گام پیش‌تر است، چون اخبار بسیاری از آیتم‌هایی که ما می‌سازیم تا لحظه پخش ممکن است دستخوش تغییر شود.
این تهیه کننده تلویزیون با بیان اینکه سرعت تولید و پراکنش خبر در حوزه ورزش و به ویژه فوتبال بی‌نظیر است گفت: بخش زیادی از مخاطبان برنامه «شب‌های فوتبالی» را جوانانی تشکل می‌دهند که اخبار را به صورت ثانیه‌ای دنبال می‌کنند و برخوردشان با رسانه هم نقادانه است.
وی در ادامه اظهار داشت: اگر زمانی یک مجری یا گزارشگر فوتبال، اطلاعاتی را اشتباه بیان می‌کرد ممکن بود بسیاری از بینندگان متوجه آن نشوند اما الآن به لطف دسترسی به دنیای اینترنت، اخبار از سوی بینندگان فوری رصد، راستی آزمایی و منتشر می‌شود که کار تولید را شیرین اما دشوار می‌کند.
غفاری در ادامه گفت: در برنامه شب‌های فوتبالی که با فاصله چند دقیقه‌ای بعد از پایان دیدارهای لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه در شبکه ورزش روی آنتن می‌رود تلاش کردیم که علاوه بر بهره گرفتن از مجریان، کارشناسان و روزنامه نگاران برجسته کشور، ارتباط خوبی با خبرنگاران شهرستانی برقرار کنیم. این کار علاوه بر اینکه باعث تسریع در انتشار اخبار دقیق می شود، فرصتی را هم به فعالان رسانه‌ای در شهرستان‌ها که کمتر بخت دیده شدن دارند می‌دهد. در واقع در سری جدید شب‌های فوتبالی، تمام سعی گروه بر این است که از رفتار انحصاری پرهیز کنیم.
غفاری در پایان با بیان اینکه جامعه نیازمند نشاط اجتماعی است افزود: ذات ورزش تزریق روح امید و هیجان است، این امر اگر با درایت صورت گیر قطعاً در تقویت وحدت ملی، افزایش شوق و امیدبخشی میان مردم و همچنین گسترش ورزش قهرمانی موثر خواهد بود.

کد N1947801

وبگردی