آفتاب

پارک آبی اُپارک بالاترین استانداردهای جهانی را دارد/ در خاورمیانه، رتبه اول پارک‌های آبی سرپوشیده را دارا هستیم

پارک آبی اُپارک بالاترین استانداردهای جهانی را دارد/ در خاورمیانه، رتبه اول پارک‌های آبی سرپوشیده را دارا هستیم

مدیرعامل پارک آبی اُپارک گفت: کیفیت آب در پارک آبی اُپارک بالاترین استاندارد جهانی را دارد و سطح کیفیت تصفیه آب این پارک سه برابر کشور پیشرفته‌ای مانند کاناداست و برای این کار از 25 کیلومتر لوله استفاده شده است. حوضچه های این پارک هر 20 دقیقه تصفیه و در هر 2 ساعت و نیم یک بار کل آب‌های این مجموعه تصفیه می شود.

مدیرعامل پارک آبی اُپارک گفت: اُپارک اولین پارکی است که پروسه استاندارد را طی کرده و بالاترین سطح استاندارد ایمنی را در ایران دارد، این پارک از زمان خاک برداری تا احداث تحت نظارت سازمان بازرسی بوده و  تمام تجهیزات آن نشان استاندارد دارد.

محمدعلی حسین‌زاده، عنوان کرد: فاز اول پارک آبی اُپارک در سال 92 آغاز و در سال 96 با بنای 58 هزار متر  افتتاح شد. در حال حاضر نزدیک 440 نفر به طور مستقیم در این پارک مشغول به فعالیت هستند تا پارک یک مکان  شاد و سالم برای تفریح مردم باشد.

وی اُپارک را شامل 3 فاز دانست و گفت: فاز 2 شامل استخر، سالن ماساژ و شهربازی و فاز 3 شامل پارک آبی می شود تا با ساخت آن بتوان پذیرای هر روزه خانم ها و آقایون بود.

حسین‌زاده، با بیان اینکه پارک آبی اُپارک از لحاظ ابعاد پروژه و میزان دستگاه ها، رتبه اول را در بین پارک‌های آبی سرپوشیده خاورمیانه دارد، ‌اظهار کرد: طراحی و نصب پارک آبی اُپارک توسط شرکت وایت واتر کانادا، (بزرگترین طراح و تولیدکننده لوازم پارک آبی در دنیا) انجام شده و تمامی دستگاها تحت نظارت و گارانتی این شرکت است.

وی با اشاره اینکه سرسره ابیس واقع در پارک آبی اُپارک، بزرگترین سرسره در پارک های سرپوشیده دنیا است، عنوان کرد: دهانه این سرسره نزدیک به 18 متر است که می‌توان مقیاس آن را یک ساختمان 6 طبقه در نظر گرفت.

حسین‌زاده، با بیان اینکه کیفیت آب، یکی از مهم‌ترین شاخصه های این پارک است، ‌اظهار کرد: کیفیت آب در پارک آبی اُپارک بالاترین استاندارد جهانی را دارد و سطح کیفیت تصفیه آب این پارک سه برابر کشور پیشرفته‌ای مانند کاناداست و برای این کار از 25 کیلومتر لوله استفاده شده است. حوضچه های این پارک هر 20 دقیقه تصفیه و در هر 2 ساعت و نیم یک بار کل آب‌های این مجموعه تصفیه می شود.

مدیرعامل پارک آبی اُپارک با اشاره به مضرات کلر برای سیستم تنفسی انسان، اظهار کرد: در تصفیه آب مجموعه اُپارک از کلر استفاده نمی‌شود و به جای آن از محلول‌های حاصل از الکترولیز نمک طعام استفاده شده که نوع بی ‌ضرر کلر را در خود دارد، به همین دلیل در این مجموعه به هیچ وجه بوی کلر حس نمی‌شود.

وی با ابیان اینکه اُپارک برخلاف بسیاری از مجموعه‌های آبی کشور هیچ دورریز آبی ندارد، عنوان کرد: پارک خود را ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی میداند، بنابراین برای جلوگیری از هدر رفت آب 3 تصفیه خانه احداث کرده تا سطح بیشتری از آب به مجموعه بازگردانده شود.

حسین‌زاده، افزود: مابقی آب از طریق لوله ها برای آبیاری درختان به سمت پارک چیتکر هدایت می شوند.

مدیرعامل پارک آبی اُپارک با بیان اینکه اوپارک اولین پارکی است که پروسه استاندارد را طی کرده و بالاترین سطح استاندارد ایمنی را در ایران دارد، گفت: این پارک از زمان خاک برداری تا احداث تحت نظارت سازمان بازرسی بوده و  تمام تجهیزات آن نشان استاندارد دارد.

وی عنوان کرد که استانداردهای این پارک هر سه ما یک بار بررسی می شود.

حسین‌زاده، ادامه داد:‌ در این پارک یک آزمایشگاه مجهز وجود دارد که به صورت روزانه تمامی استانداردها را رصد می کند.

وی با بیان اینکه مجموعه اُپارک به عنوان یک مجموعه انتفاعی باید سود را در اولویت خود قرار می داد،‌ افزود: در این مجموعه سود به عنوان هدف اصلی و نهایی مد نظر قرار نگرفته و ما سعی کردیم تا با ساخت اُپارک مسئولیت اجتماعی خود در قبال جامه به جا آوریم.

مدیرعامل پارک آبی اُپارک معتقد است که نسبت به صنعت گردشگری در ایران بی مهری شده است و در ادامه در این باره گفت: صنعت گردشگری از صنایعی است که می تواند برای ایران ارز آوری داشته باشد و مسئولان، هر میزان از این صنعت حمایت کنند، سرمایه گذاران بیشتری جذب این صنعت می شوند.

کد N1947738

وبگردی