آفتاب
در گفتگو با مهر عنون شد:

پشت پرده باخت جودوکار ایران در اندونزی/ گفته بودند بازنده هستی!

پشت پرده باخت جودوکار ایران در اندونزی/ گفته بودند بازنده هستی!

عضو پیشین تیم ملی جودو گفت: محمد ملک محمدی بخت نخست کسب مدال طلا در بازیهای آسیایی بود که متاسفانه با حق کشی واضح آسیبی جبران ناپذیر به او وارد کردند.

حامد ملک محمدی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: همه مردم ایران  مبارزه برادرم با رقیب افغانستانی را دیدند و حتی آنها که از ورزش اطلاعی ندارند متوجه شدند که خیلی آشکار حق این بچه را ضایع کردند و هیچکدام از مسئولین هم پیگیر این موضوع نبودند، چرا که همه آقایان در این افتضاح دست داشتند. 

وی افزود: شب قبل از مسابقه سرمربی تیم به محمد گفته بود که برو در میدان بجنگ، حق تو را ضایع می کنند! این یعنی چی؟ کسی که در تمام مسابقات قبلی همه رقبا را شکست داده چگونه مقابل  رقیب گمنامی از افغانستان بازنده میدان مبارزه را ترک می کند؟ مدتی قبل قهرمان آسیا شد. در جام ریاست جمهوری ازبکستان طلا گرفت و در جاکارتا امید اول کوراش برای رسیدن به مدال طلا بود.

دارنده مدال برنز بازیهای آسیایی ۲۰۰۲ بوسان ادامه داد: متاسفانه مدالهای کوراش نه داخل میدان مبارزه که در پشت اتاق های در بسته توزیع شد و حق جوانی که آینده ورزش کشور است این چنین ضایع می شود و کسی پاسخگو نیست. حتی اجازه ندادند تا فینال پیش برود و با کسب مدال نقره یا برنز لااقل دست خالی به میهن بازنگردد.

این عضو پیشین تیم ملی جودو در خصوص اعتراض درخشان به داوری ها گفت: اینها همه جنگ زرگری است. شکایت خدا را پیش خدا می برند! همه چیز دست خودشان است. کل برگزاری مسابقات کوراش دست ایرانی بود. چگونه می شود در چنین شرایطی اینقدر واضح و آشکارا حق برادر من ضایع شود؟ چرا نصیرنژاد به برادر من گفت ببخشید که قرعه مدال نگرفتن به تو افتاد؟ 

ملک محمدی در مورد آخرین شرایط برادر خود گفت: محمد شب گذشته در شرایط بدی به تهران بازگشت. به لحاظ روحی سخت آسیب دیده و شرایط جسمانی هم که بعد از آن ضربه ای که به دیوار زد، از ناحیه گردن و سر آسیب دیده و متاسفانه کسی هم جوابگوی خانواده ما نیست!

وی در پایان گفت: این موضوع را پیگیری می کنم. اجازه نمی دهم به این راحتی حق برادرم ضایع شود. از مسئولان کمیته ملی المپیک می خواهم با دعوت از داوران و کارشناسان یکبار فیلم مبارزه را بررسی کنند. هر چند همه چیز واضح بود ولی مسئولان فدراسیون باید پاسخگو باشند چرا به این راحتی حق ما ضایع شد و آنها تنها به یک اعتراض که به جنگ زرگری شبیه بود بسنده کردند؟ از صالحی امیری می خواهم این موضوع را پیگیری کند.

محمد ملک محمدی در وزن ۹۰- کیلوگرم رقابتهای کوراش هجدهمین دوره بازیهای آسیایی در همان بازی اول با مشکلات آشکار داوری بازنده و از دور مسابقات حذف شد. 

کد N1947589

وبگردی