آفتاب

از ۳۰ تعاونی در استان مرکزی ۱۱۰۰ نفر مشغول به کار شدند

از ۳۰ تعاونی در استان مرکزی ۱۱۰۰ نفر مشغول به کار شدند

محمدتقی آبایی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ تعاونی در استان مرکزی مشغوا به کار شده‌اند؛ بیان کرد: این تعاونی‌ها برای ۱۱۰۰نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

محمدتقی آبایی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ۳۰ تعاونی با ۹۴۶ عضو در استان مرکزی تشکیل شده، به خبرنگار ایلنا گفت: با تشکیل این تعاونی‌ها برای یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال به صورت انفرادی ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات  در کشور نیاز است که اگر در قالب تعاونی این کار انجام شود، این مبلغ به ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار از محصولات تولیدی تعاونی‌های استان مرکزی  از سال گذشته تاکنون به خارج از کشور صادر شده و یک هزار مورد نظارت مالی و مجامع تعاونی‌ها در این مدت انجام شده که ۶۰۰ مورد این نظارت‌ها مربوط به مجامع تعاونی‌ها و بقیه نظارت‌های مالی بوده است.

آبایی بیان کرد: باتوجه به برگزاری ۱۷ هزار ساعت آموزش عمومی و اختصاصی برای تعاونی‌های استان مرکزی، از برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در امسال، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های این بخش است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه ۴۵ درصد فعالیت‌های اقتصادی شهرستان محلات به صورت تعاونی انجام می‌شود، این شهرستان به عنوان تعاون شهر در استان مرکزی انتخاب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل تعاونی‌ها در فروش محصولات و درآمدهای اقتصادی بازاریابی است که برای برطرف شدن این مشکل از سال گذشته سامانه تعاون بازار و برقراری هرچه بهتر ارتباط بین تعاونی‌ها و فروش محصولات تعاونی‌ها در استان مرکزی تشکیل شده است.

آبایی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۳۰۹ متقاضی با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات اشتغال روستایی توسط این اداره کل به بانک‌های عامل معرفی شده که ۷۱۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال در دست بررسی است.  ۵۹۴ طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال مصوب شده و ۱۸ طرح با اعتباری بالغ به ۷۲۰ میلیارد ریال به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است که با پرداخت این اعتبارات، برای ۲۶۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.

کد N1947585

وبگردی