آفتاب

شفر نشان داد قدرت بازیکن شناسی ضعیفی دارد / سال‌هاست از استقلال طلبکارم

 شفر نشان داد قدرت بازیکن شناسی ضعیفی دارد / سال‌هاست از استقلال طلبکارم

بازیکن اسبق استقلال تهران از نتیجه دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر السد ناراحت است و از نظر او وینفرد شفر هنوز شناخت کاملی از شاگردانش ندارد.

به گزارش ایلنا، محمد نوازی پیشکسوت استقلال از نتیجه به دست آمده در دیدار مقابل السد ناراحت است و معتقد است این تیم در بازی برگشت هم شرایط سخت‌تری را در پیش رو دارد. با نوازی در خصوص این شکست، عملکرد بازیکنان خارجی استقلال و همچنین رفتار شفر در کنار زمین با حاجیلو همکلام شدیم:

* درخصوص شرایط استقلال صحبت کنید.

فکر می‌کنم شرایط استقلال تعریف زیادی ندارد. بعد از باخت این تیم مقابل السد بازیکنان در شرایط روحی خوبی به سر نمی‌برند و به نظر من شفر هم نمی‌تواند تا بازی برگشت کار خاصی را انجام دهد. استقلال نیاز به بازنگری بیشتری در تیمش دارد.

* فکر می‌کنید چه عواملی باعث شد تا استقلال از السد شکست بخورد؟

عوامل مختلفی در این زمینه وجود داشت. فکر می‌کنم ترکیب استقلال در این بازی اشتباه بود و این نشان داد که شفر هنوز به درک خوبی از آمادگی بازیکنانش نرسیده است. ثانیا تعویض‌های شفر همگی اشتباه بود و این نشان می‌دهد که این مربی آلمانی چقدر قدرت بازیکن شناسی ضعیفی دارد. دفاع‌های باز استقلال باعث شد تا مهاجمان حریف در زمین هر کاری که دلشان می‌خواهد بکند. استقلال شانس آورد که السد بعد از گل سوم تمایل زیادی برای زدن گل‌های بعدی نشان نداد و گرنه شاید باخت سنگین‌تری را استقلال پذیرا می‌شد. 

* شفر بعد از بازی مدعی شده استقلال متفاوتی را در بازی برگشت شاهد خواهیم بود. 

استقلال اگر می‌خواست متفاوت باشد در همان بازی رفت که میزبان بود این همه تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور داشت انجام می‌داد نه اینکه در بازی برگشت در زمین حریف با این نتیجه بخواهد به فکر صعود باشد. البته ما خوشحال می‌شویم که این اتفاق بیفتد ولی باید قبول کنیم اینها همه حرف‌هایی است که برای این زده می شود که هواداران بیشتر از این ناراحت‌تر نشوند. 

* پیش از بازی در مصاحبه‌ای به انتقاد از کمیته پیشکسوت‌ها پرداخته بودید.

من از این کمیته دلگیرم زیرا هیچ احترامی برای پیشکسوتان قائل نمی‌شوند. یکسری پیشکسوت حضور دارند که همیشه و در بدترین مواقع هم از استقلال تعریف می‌کنند. یعنی در واقع نمی‌خواهند به ضعف‌های استقلال را هم بازگو کنند. من همیشه خودم بلیت تهیه می‌کنم و برای تماشای استقلال به ورزشگاه می‌روم. تا حالا یکبار هم نشده که بخواهم برای تیمی که سال‌ها در آن زحمت کشیده‌ام درخواست بلیت کنم. از استقلال طلب دارم مبلغ آن هم زیاد نیست اما نمی‌دانم چرا آن را نمی‌دهند. سال‌هاست که این پول ما همینطور باقی مانده و نمی‌دانیم باید چکار کنیم.

* عملکرد خارجی‌های استقلال را در این مدت چطور دیدید؟

چیز خاصی از آنها ندیده‌ام ولی در کل باید بگویم عملکرد آنها زیاد راضی‌کننده نبوده شما تیام و جباروف را از دست داده‌اید تا جایش این بازیکنا را جذب کرده اید. معلوم است که از نظر تیمی ضعیف‌تر می‌شوید. باشگاه استقلال باید هر طوری که امکان داشت این دو بازیکن را حفظ می‌کرد البته ما در میانه میدان هم جای خالی امید ابراهیمی را احساس می‌کنیم. به هر حال باید منتظر روزهای آینده باشیم تا ببینیم وعده‌های شفر چه زمانی عملی می‌شود. 

* شفر در جریان بازی مقابل السد در کنار زمین با اصغر حاجیلو سرپرست تیم به جر و بحث پرداخت در این مورد چه نظری دارید؟

حاجیلو سال‌ها برای استقلال زحمت کشیده و یکی از بهترین پیشکسوتان تاریخ است و به نظر من باشگاه مقصر است که شفر حرکتی را در کنار زمین انجام می‌دهد. اگر با شفر برخورد شود دیگر این اتفاقات نمی‌افتد.

کد N1947573

وبگردی