آفتاب

حراج جدیدترین کتاب حوزه اعتیاد به قیمت ۱۵۱ میلیون تومان

حراج جدیدترین کتاب حوزه اعتیاد به قیمت ۱۵۱ میلیون تومان

کتاب« چهارده مقاله» جدیدترین کتاب حوزه اعتیاد به قیمت ۱۵۱ میلیون تومان در حراجی فروخته شد.

به گزارش ایلنا، جدیدترین اثر حسین دژاکام نویسنده کتاب« چهارده مقاله» به قیمت ۱۵۱ میلیون تومان در روز جمعه ۹ شهریورماه ۱۳۹۷ در سالن باغ موزه دفاع مقدس واقع در پارک طالقانی پس از رونمایی در حراجی فروخته شد.

 کتاب «چهارده مقاله» نوشته حسین دژاکام در حضور اعضای جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰، دانشگاهیان، جمعی ازپزشکان و روان‌پزشکان فعال در حوزه اعتیاد و برخی از مسئولان مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در پارک طالقانی به فروش رفت که عواید حاصل از آن توسط نویسنده به جمعیت احیای انسانی کنگره۶۰ برای انجام کارهای تحقیقاتی اختصاص می یابد.  

 کتاب «چهارده مقاله» نوشته مهندس حسین دژاکام، ویراستاری محسن زهرایی و پیش گفتاری به قلم امین دژاکام است.

شایان ذکر است، کتاب «چهارده مقاله» از مجموعه آثار  علمی در ایران است که به مباحث علمی پیرامون حوزه اعتیاد می‌پردازد و برای نخستین بار در کشور با شمارگان پنج هزار جلد در چاپ نخست منتشر شد که امروز ۱۰۰ تن  آن را به قیمت یک میلیون تومان خریداری کردند و این ۱۰۰ میلیون تومان هم به اضافه ۱۵۱ میلیون تومان صرف کارهای علمی و تحقیقاتی کنگره ۶۰ در حوزه اعتیاد و مواد مخدر خواهد شد.  

همچنین از این نویسنده سه کتاب دیگر به نام های« عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر »،«عشق، ۱۴ وادی برای رسیدن به خود » و نمایشنامه « ادموند و هلیا » به چاپ رسیده است که نخستین نسخه نمایشنامه«ادموند و هلیا » در سال ۹۵ در حراجی به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان به فروش رفت.

در این مراسم رونمایی هم پرویز افشار، معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر هم حضور داشت و درباره کتاب گفت:این کتاب علمی، نگاه جامعه را نسبت به مسئله اعتیاد، آسیب اجتماعی و موادمخدر تغییر می دهد و ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر به دنبال گسترش همین دیدگاه نسبت به اعتیاد هستیم.

وی افزود: فصل مشترک که بین جامعه درمان شدگان اعتیاد و جامعه پزشکی به وجود آورده موجب خواندنی شدن این کتاب شده است.

در ادامه هر یک از پزشکان،  روانپزشکان و استادان دانشگاه درباره یکی از ۱۴ مقاله سخنرانی کوتاهی انجام دادند.

همچنین حسین دژاکام، مدیرعامل جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ هم در این مراسم گفت: از ابتدای خلقت انسان تاکنون، انسان با مسئله بیماری اعتیاد درگیر بوده و به جد می توان گفت که راه حل درمان آن تاکنون یافت نشده بود اما در کنگره ۶۰ درمان اعتیاد با روش تدریجی(DST )با داروی شربت تریاک(OT )امکان پذیر شده است.

وی افزود : هیچ روش یا کتابی تاکنون نتوانسته بود که انسان ها را برای رهایی از بند اعتیاد به منزل مقصود برساند اما در جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ این مهم سال هاست که صورت گرفته و این کتاب مجموعه مقالاتی درباره انجام این مهم است.

محسن زهرایی، ویراستار کتاب نیز گفت : این کتاب تقویم تاریخ علمی کنگره ۶۰ است و روندی از مقالات از ابتدا تاکنون درخصوص علم کنگره را ارائه می دهد.

وی افزود:این کتاب فارغ از بحث علمی و تخصصی بیان واقعیات و حقایقی است در مورد شناخت بیماری اعتیاد، اوضاع و احوال مصرف کنندگان مواد مخدر و چگونگی روش درمان است.

این کتاب متن سخنرانی ها، مصاحبه ها و مقالات حسین دژاکام از سال های ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۴ است.

کد N1946374

وبگردی