آفتاب

پیام «وزیر کشور» به مناسبت عیدسعید غدیر

پیام «وزیر کشور» به مناسبت عیدسعید غدیر

در پیام وزیر کشور آمده است: نوروزِ غدیر یگانه عید جاودانِ الهی است که در یک فرد و یک روز نمی‌گنجد مگر آنکه آن فرد انسان کاملی باشد، در یقین و باور، ذوب در معبود و آن روز، روزی باشد که الیوم آن به فراخنایِ تاریخ استوار.

به گزارش ایلنا،‌ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در پیامی عید سعید غدیر خم را تبریک گفت.

متن پیام وزیر کشور از این قرار است:

بسم الله الرحمن الرحیم

غدیر خم نوروزِ فطرتِ انسانِ خداجو در هنگامه وابستگی ها و دلبستگی هاست، در نوروزِ غدیر وعده تجسم و تعین انسان کامل با بشارت "الْیَوْمَ اکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ" به بشر اعطا می شود و دین به معنای چراغ راهنمای هدایت انسان به عنوان نعمتی بی انتها و موهبتی الهی در قامتِ تجسم عینی حیاتِ دنیوی اینگونه به کمال می رسد که" اتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتى" و این نعمت در منشور و قاعده ای ترسیم می شود که "رَضیتُ لَکُمُ الْاسْلامَ دیناً".

نوروزِ غدیر یگانه عید جاودانِ الهی است که در یک فرد و یک روز نمی‌گنجد مگر آنکه آن فرد انسان کاملی باشد، در یقین و باور، ذوب در معبود و آن روز، روزی باشد که الیوم آن به فراخنایِ تاریخ استوار.

تا پیش از نوروزِ غدیر آنچه بود، تلاش برای اصلاحِ کژیها و ناراستی‌ها بود و یگانه یوم الله غدیر حجت و برهان را بر بشر تمام کرد و علی(ع) را پس از ختم نبوت و رسالت اینگونه آغازگرِ رستاخیز تعالی بخش جهد انبیا قرار داد که" عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ یَدُورُ حَیْثُمَا دَارَ".

غدیر و علی (ع) حلقه های تنگ آیین و وراثت و طواغیت را شکسته اند تا همه انسان ها همانند حق، قدرت علی شدن را پیدا کنند و غدیر سازِ درون خود باشند. آیینِ غدیر، سلوک عارفان رها یافته از تعلقات است و نسل علی (ع) در تمامی انسان‌های رهیده از قیود متجلی است.

نوروزِ غدیر بر" أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ "الهی مبارک باد.

عبدالرضا رحمانی فضلی

کد N1945456

وبگردی